کد خبر: ۱۸۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
خطیب زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی خود با شبکه یک سیما اعلام کردند که یکی از مقدمات برای انجام گفت‌وگوهای وین می‌تواند اقدام آمریکا برای آزادکردن پول‌های بلوکه شده ایران باشد و آیا این پیغامی برای آمریکا بوده است، گفت:‌ آقای امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کردند که آمریکا به روش‌های گوناگون می‌تواند حسن نیت خود را نشان دهد از جمله اینکه این زمینه را فراهم کند که پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات امیرعبداللهیان درباره پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا توضیحاتی ارائه داد.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی خود با شبکه یک سیما اعلام کردند که یکی از مقدمات برای انجام گفت‌وگوهای وین می‌تواند اقدام آمریکا برای آزادکردن پول‌های بلوکه شده ایران باشد و آیا این پیغامی برای آمریکا بوده است، گفت:‌ آنچه که آقای امیرعبداللهیان درباره پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا گفتند پیغامی برای آمریکایی‌ها نبود بلکه یک واقعیت بود که ایشان بیان کردند.

واقعیت این است که رفتار و روش کنونی دولت آمریکا با دولت قبل آمریکا تغییر نکرده است. آن‌ها می‌خواهند همچنان میراث شکست خورده ترامپ علیه برجام را حفظ کنند و در عین حال می‌خواهند در مذاکرات وین به نتیجه‌ای که دلشان می‌خواهد دست پیدا کنند. این در حالی است که ما تأکید داریم که آمریکا باید نشان دهد که در روش و اقدام تغییر کرده است.

نمی‌شود که تحریم ها بماند و پول‌های ایران در بانک‌های بین‌المللی همچنان توقیف بماند و بعد آمریکا به عنوان طرف خواهان ادعاهایی را مطرح کند.

وی گفت:‌ آقای امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کردند که آمریکا به روش‌های گوناگون می‌تواند حسن نیت خود را نشان دهد از جمله اینکه این زمینه را فراهم کند که پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار