کد خبر: ۱۸۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: آقاى [علی]فلاحیان، [وزیر سابق اطلاعات]آمد. چگونگى نامزدى و امتحان خود در [آزمون نامزدی انتخابات مجلس]خبرگان را تعریف کرد و از شوراى نگهبان گله داشت، به خاطر نادیده‌گرفتن اجازه اجتهادش که براى وزارت اطلاعات گرفته بود و نیز از جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]گله داشت که او را در لیست خود در خوزستان قرار نداده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

از منزل با محسن، به دانشگاه امام حسین(ع) متعلق به سپاه رفتیم. ابتدا از کارگاه طراحى و ساخت گلایدرها و کایت‌هاى بى‌موتور و باموتور بازدید‌کردیم و نمونه‌هاى ساخته شده و مانور آنها را دیدیم؛ کار خوبى است. سپس به جلسه مراسم دانشجویان بسیجى رفتیم. سردار [سیدمحمد] حجازى، [فرمانده نیروی مقاومت بسیج]، گزارش داد که جمعاً حدود 140 هزار دانشجوى بسیجى دارند؛ حدود 10 درصد کل دانشگاه‌ها. پیام رهبرى را آقاى [محمود محمدی] عراقى، [نماینده ولی‌فقیه در سپاه] خواند و من هم صحبت کردم؛ از ویژگى‌هاى بسیج و انتظارات جامعه از آنها در انقلاب گفتم.

سپس از کارگاه طرح لیزر بازدیدکردم. با کمک روس‌ها، یک نمونه لیزر با قدرت 15 کیلووات، با سوخت جامد و مایع ساخته‌اند. فیلمى از آزمایش آن دیدیم. گفتند، طرح ساخت واحد 300 کیلوواتى دارند. اصل طرح در دانشگاه کرمان بود، با ابتکار دکتر [علیرضا] بهرام‌پور و سپاه، به اینجا منتقل کرده. در زمان جنگ، با تأیید من آغاز شده است.گفتند در آمریکا با قدرت پنج مگاوات ساخته شده؛ براى طرح مقابله با موشک‌هاى قاره‌پیمای جنگ ستارگان.

سپس در جمع مدیران دانشگاه شرکت‌کردم. آقاى [علیرضا] افشار، [رییس دانشگاه امام حسین(ع)]، گزارش داد. هشت هزار دانشجوى ثابت و 30 هزار مکاتبه‌اى، براى جبران عقب‌افتادگى [تحصیلی] پرسنل سپاه دارند. من هم صحبت‌کردم. به دفترم رفتم.

عصر آقاى [غلامحسین] محسنى [اژه‌ای]، رییس دادگاه ویژه روحانیت آمد. گزارشى از کارهاى خود داد و در مورد مسایل عمده قضایى و رفتار با مخالفان و مزاحمان، مشورت و اظهارنگرانى از وضع سیاسى و اقتصادى‌کشور و اظهار خوشحالى از مصاحبه اخیرکرد و درخواست نمود که بیشتر در صحنه باشم و گفت، بعضى‌ها احساس مى‌کنند که از اوضاع ناراحت و ساکت‌اید؛ گفتم، از وضع امور اقتصادى و سیاسى راضى نیستم، ولى سیاستم این است‌که دخالت نکنم.

آقاى [علی] فلاحیان، [وزیر سابق اطلاعات] آمد. چگونگى نامزدى و امتحان خود در [آزمون نامزدی انتخابات مجلس] خبرگان را تعریف کرد و از شوراى نگهبان گله داشت، به خاطر نادیده‌گرفتن اجازه اجتهادش که براى وزارت اطلاعات گرفته بود و نیز از جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] گله داشت که او را در لیست خود در خوزستان قرار نداده‌اند. توقع دارد،کمک کنم. از مصاحبه تعریف کرد و گفت، شوراى نگهبان ممنون‌اند. آقاى [محمدرضا] ناصرى، امام‌جمعه شهرکرد تلفن‌کرد وگفت، آقاى ابراهیم امینى هم در استان [چهارمحال و بختیاری] نام‌نویسى‌کرده و او مایل نیست‌که رقابت با آقاى امینى داشته باشد و چاره‌جویى‌کرد.

فائزه آمد و گفت، تلفن‌هایى به روزنامه [زن] مى‌شود و از مصاحبه من [در حمایت از شورای نگهبان]، شکایت دارند. در گزارش‌ها، بحران سوریه و ترکیه مهم است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار