کد خبر: ۱۸۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "فریدون نجفی" کارگردان سینما در گفتگو با شهر فرنگ گفت: سینمای کودک از دهه ی شصت به بعد از رونق افتاد.

او تکنولوژی و تلویزیون را از عوامل اصلی کاهش کیفیت فیلم های حوزه کودک اعلام کرد و افزود: اکران، مشکل اصلی جشنواره فیلم کودک و نوجوان است.

نجفی سازنده فیلم "بچه گرگ های دره سیب" افزود: متاسفانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان که شناسنامه سینمای کودک است با مشکل اکران مواجه است.

فریدون نجفی کارگردان فیلم "اسکی باز"؛ تجاری سازی را چاشنی کار سینمای کودک معرفی کرد که باعث رونق آن می شود.

او گفت: ذات سینما درگیری با تجارت است و در غیر اینصورت سرمایه گذاری به سمت آن جذب نمی شود. بیشترین و پرفروش ترین فیلم ها هم مربوط به کودک است.

نجفی افزود: باید برای حمایت از این سینما، شورای عالی سینمای کودک تشکیل شود. فیلم اگر بازده مالی نداشته باشد رقبتی برای کار بعدی بوجود نمی آورد.

نجفی کارگردان سینما گفت: فیلم های سینمای "برای کودک" پرهزینه است که باید حمایت بیشتری شود.

"نادره ترکمانی" کارگردان فیلم "گورداله و عمه غوله" با بیان اینکه سینمای کودک داریم اما متفاوت است، گفت: سینمای کودک ما به عکس سینما بزرگسالان افت و خیز بیشتری داشته است.


خانم ترکمانی با اشاره به اینکه سینمای کودک ما توان تجاری سازی را دارد، افزود: فیلم های کودک ما با رویکرد تجاری بسیار موفق و پر فروش بوده اند. تجاری سازی باید برای سینمای کودک تعریف شود.

کارگردان فیلم "خاله سوسکه" گفت: باید فیلمی ساخت که قابل رقابت با سینمای های برجسته جهان باشد.

او گفت: ما داستان های کهن و ضرب المثل های زیادی در بین اقوام ایران داریم که هر کدام می تواند سینما کودک را رونق دهد. در ادبیان کهن، ما دختر خاکستر نشین داریم که انیمیشن سیندرلا بر اساس همین داستان ساخته شده است.

خانم ترکمانی کارگردان سینما با بیان اینکه ما در برابر نسل آینده خود متعهدیم، افزود: فیلمساز ایرانی برای رقابت با سینمای با کیفیت کودک جهان که به راحتی در دسترس کودکان است، نیاز به گام بلند دارد. کشور ما دارای فرهنگ، آداب و رسوم و افسانه های شیرین است که می تواند دستمایه ساخت فیلم های کودک شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار