کد خبر: ۱۸۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷
مدیر عامل شرکت نخ تایر صبا گفت: فاز نخست کارخانه تولید استیل کورد با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک ( نخ تایر صبا)، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک در حالی بیستمین سال از فعالیت خود را  سپری می‌کند که در حال حاضر بزرگترین تولید کننده منسوج استخوانبندی و پارچه‌های صنعتی در منطقه خاورمیانه است و توانسته با وجود تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در سال‌های اخیر و محیط رقابتی امروز، مسیر رشد و توسعه را در پیش بگیرد.

به حول و قوه الهی با پیگیری‌های شبانه‌روزی مدیریت عامل این شرکت و به دنبال اجرای طرح توسعه‌ای پارچه ایربگ، اجرای طرح بزرگ و ملی تولید محصول جدید با نام تجاری «استیل کورد» همزمان با هفته مبارک و پربرکت دفاع مقدس  در محل کارخانه آغاز شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی افزود: فاز نخست کارخانه تولید «استیل کورد» با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

حسین صنعان افزود: هزینه سرمایه‌گذاری فاز نخست 3 هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود ۲۵۰ نفر بطور مستقیم از مشخصات این پروژه است و سعی بر این است تا پایان سال جاری ۴۰ درصد از ظرفیت طرح به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تغییر تکنولوژی تولید تایر از «بایاس» به رادیال و به منظور هماهنگی با صنعت روز دنیا، اجرای این طرح را برای صنعت تایر بسیار ضروری و حیاتی دانست و افزود: این کارخانه نقش مهمی در تامین نیاز روزافزون صنعت تایر کشور به ماده اولیه و مهم «استیل کورد» را ایفا خواهد کرد و نیاز تایر سازان داخلی را تامین خواهد کرد که مهمترین مزیت اجرای طرح می‌باشد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا) ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه ملی، شرکت نخ تایر صبا تنها شرکت در خاورمیانه و همچنین از معدود شرکت‌هایی در جهان خواهد بود که محصولات متنوعی در صنعت استحکام دهنده‌های انواع تایر تولید می‌کند.

صنعان اهمیت این طرح را در استان به لحاظ دانش و تکنولوژی بالا، اشتغال‌زایی و منحصر به فرد بودن، بسیار مهم دانسته و ابراز امیدواری کرد: با مساعدت مسؤولان استانی، مردم زنجان در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از فاز دوم و سوم این طرح بزرگ ملی باشند.

وی به پروژه‌های اجرا شده در ۲ سال اخیر و همچنین به پروژه‌های دیگر در دست اجرا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش و همت همه کارکنان در این مدت، پروژه‌های زیر بنایی و مهمی مانند تولید پارچه ایربگ که برای نخستین بار در کشور به خودکفایی رسید، در این شرکت به اجرا در آمده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا) افزود: همچنین تولید نمک نایلون پلی آمید ۶۶ برای نخستین بار در کشور و قرار گرفتن ایران در زمره ۱۰ کشور تولید کننده این محصول استراتژیک و نیز توسعه پروژه «چیفر» و «منجید» برای تولید تسمه‌های صنعتی همگی از دستاوردهای شرکت نخ تایر صبا در سال‌های اخیر بوده است. 

صنعان ضمن تشکر از هیئت مدیره شرکت و سهامداران محترم (شستا و صندوق بازنشستگی کشوری) در راستای تصویب پروژه‌های جاری تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها به ویژه طرح ملی استیل کورد سبب دوام و قوام شرکت نخ تایر صبا خواهد شد.

انتهای پیام/73002

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار