کد خبر: ۱۸۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
پنجره به عنوان ورودی اصلی نور و هوا از مهم ترین عناصر خانه شناخته می شود. یک انتخاب هوشمندانه می تواند باعث بخشیدن جلوه ای زیبا به فضای داخلی محیط شما شود. عوامل مختلفی می توانند ما را در انتخاب پرده محدود کنند.

مشرف بودن پنجره و میزان خصوصی بودن فضا، میزان نوری که میخواهیم به آن اجازه ورود دهیم و شدتی از روشنایی که برای ما مطلوبیت ایجاد می کند. یکی دیگر از عوامل مهم تأثیرگذار در انتخاب، قیمت پرده است. اجناس و انواع مختلفی از پرده با بازه قیمتی متفاوت در بازار ارائه شده اند. کیفیت پارچه، مد روز بودن آن و برندی در حال انتخاب آن هستیم از عواملی هستند که می توانند در قیمت پرده تأثیرگذار باشند.

عواملی که باعث می شود یک پرده ارزان شود!

پارچه پرده

پرده ها تنوع زیادی دارند و در دو نوع کلاسیک و مدرن در بازار عرضه می شوند. انواع مدرن آن شامل پرده های زبرا، پرده های شید رول، پرده های اسکرین خورشیدی و پرده های کرکره ای از جنس آلومینیوم یا چوب هستند. در مورد پرده های کلاسیک نیز می توان به پرده های پارچه ای که از جنس حریر، کتان، مخمل و سایر جنس های پارچه ی موجود در بازار نام برد.

با توجه به انواع مختلف موجود در بازار بدیهی است که می توان پرده ها را در طیف گسترده ای از قیمت در بازار یافت میشوند. پرده های پارچه ای مثل مخمل و حریر بسته به اندازه و ابعاد پنجره و جنس انتخاب شده می تواند موجب تحمیل هزینه در سطوح مختلفی شود. در بین پارچه های مناسب پرده می توان گفت مخمل از گران ترین نوع پارچه برای پرده و حریر یکی از ارزان ترین آن هاست. هر چند پارچه های پرده ای حریر در انواع طرح دار و ساده موجودند و در قیمت های مختلف در بازار عرضه می شوند اما به طور نسبی از بقیه پارچه های مناسب پرده، قیمت کمتری دارند. اما از نظر میزان چین پرده هم می توان تا حدودی قیمت پرده را تعدیل کرد. هرچه پرده پرچین تری انتخاب کنید با توجه به مصرف شدن میزان بیشتری از پرده مجبور به پرداخت مقداری بیشتری پول خواهید بود. هم چنین پرده هایی که نیاز به آستر دارند هزینه پارچه آستری را به هزینه های اصلی اضافه می کنند هر چند آستری داشتن پرده باعث دیر تر کثیف شدن آن و طول عمر بیشتر پرده می شود.

نصب پرده

اگر پنجره شما برای نصب پرده پیچیدگی خاصی نداشته باشد و ابزار نصب هم در منزل داشته باشید، می توانید از پرداخت این هزینه خلاص شوید و خودتان برای نصب آن دست به کار شوید.

ارزان ترین پرده های موجود در بازار کدامند؟!

سایر عوامل مؤثر در قیمت پرده

اندازه پنجره

هر چه پنجره بزرگ تر باشد باید پرده در ابعاد بزرگتر تهیه شود. بنابراین اگر پرده از جنس پارچه باشد؛ پارچه بیشتری به کار گرفته می شود و یا در انواع کرکره هم به همین منوال، از چوب و یا آلومینیوم بیشتری استفاده می شود و متعاقباً هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

هزینه دوخت

به جز انواع شید و زبرا برای پرده پلیسه و پرده پانچ باید هزینه دوخت، جدا از هزینه پارچه پرده پرداخته شود.

هزینه حمل

در صورتی که ابعاد پرده به شما اجازه حمل توسط خودتان را نمی دهد یا به هر دلیلی شرایط حمل و انتقال آن به محل مورد نظر را ندارید باید هزینه حمل را به صورت جداگانه بپردازید.

انواع پرده ارزان

یکی از اولویت های اصلی در خرید پرده قیمت آن است که باعث می شود خریدار را با توجه به میزان بودجه ای که در دست دارد به سمت انتخاب های محدودی سوق دهد. امروزه انواع مختلفی از پرده ها با قیمت ها و طرح های متفاوتی در بازار موجود است که هر کس با هر سلیقه ای و هر میزانی از بودجه بتواند انتخاب راضی کننده ای داشته باشد. پرده های زبرا و پارچه ای در بین سایر پرده ها از قیمت معقول تری برخوردارند.

پرده پارچه ای بسته به نوع پارچه استفاده شده می تواند از پرده زبرا گران تر یا ارزان تر باشد؛ پرده زبرا نسبت به پرده پارچه ای از جنس مخمل قیمت کمتری دارد. چون همان طور که پیش تر به این موضوع اشاره شد پارچه مخمل یکی از گران ترین انواع پارچه ای است که می توان برای پرده از آن استفاده کرد. اما باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که اگر ارتفاع پنجره ای که می خواهید برای آن پرده تهیه کنید بلند است بین پرده های زبرا و پارچه ای، پرده پارچه ای مقرون به صرفه تر است.

ارزان ترین پرده های موجود در بازار کدامند؟!

پرده زبرا کلاسیک

پرده زبرا ساده که در ابتدا بیشتر با طرح چوب روانه بازار شده بود برای تمامی محیط ها از آشپزخانه گرفته تا محیط اداری قابل استفاده است. پرده های زبرا ساده یا کلاسیک از نوع چاپی عمر و دوام بیشتری دارند و ارزان ترین نوع پرده زبرا نیز هستند. در انواع پرده ها یکی از به صرفه ترین و رایج ترین انتخاب ها در همین دسته قرار می گیرد.

مزایا

۱. داشتن طرح و رنگ متنوع

۲. داشتن پارچه ای سبک

۳. مقاوم در برابر نور خورشید

۴. تمیز کردن آسان

۵. عمر طولانی

۶. میزان نور ورودی قابل کنترل

معایب

۱. اجبار به باز کردن تمامی قطعات و امکان آسیب آن ها برای شستشوی کامل

۲. امکان صدمه خوردن طناب و جمع کننده پرده

۳. کمتر نشان دادن ارتفاع فضا به دلیل داشتن خطوط افقی

سایر پرده های ارزان

پرده کرکره

پرده کرکره نیز به دلیل قیمت مناسب و قابلیت مورد استفاده قرار دادن آن در محیط های مختلف محبوبیت ویژه ای دارد که مزایا و معایب آن را با هم مورد بررسی قرار می دهیم:

مزایا

۱. تنظیم نور ورودی

۲. قرار دادن در حالت سایه روشن

۳. استحکام

۴. آسانی در تمیز شدن

معایب

۱. حمل و نقل نسبتاً سخت به دلیل وزن زیاد

۲. امکان خم شدن تیغه ها

فروشگاه آنلاین سروین دکور با تنوعی از محصولات دکوراسیون داخلی منازل و ادارات شامل انواع پرده، دیوارپوش و پارکت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه خرید پرده و سایر لوازم دکوراسیون داخلی منزل است. شما می توانید با مشاوران بخش فروش سروین دکور بصورت آنلاین و از طریق تلفن بصورت رایگان در ارتباط باشید:

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۹۴۴۴

پیام رسان واتس اپ: ۰۹۰۱۴۲۳۷۸۶۳

آدرس دفتر مرکزی سروین دکور: خیابان شریعتی، روبروی حسینیه ارشاد، پلاک ۱۱۰۶، طبقه اول

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار