کد خبر: ۱۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
دبیرکل اتاق تعاون ایران از تشکیل کارگروه مشترک میان این اتاق و سازمان بورس به منظور بررسی راهکارهای حضور تعاونی‌ها در بازار سرماه خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به مذاکراتی که اخیرا میان اتاق تعاون ایران و سازمان بورس اوراق بهادار درباره تشکیل بورس تعاون به عنوان رکن پنجم بازار سرمایه انجام شده اظهار کرد: در سند توسعه تعاون آمده است که تعاونی‌ها باید فرابورس اختصاصی داشته باشند. لذا تا دستیابی به ابزارهای مالی خاص هنوز فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: ورود تعاونی‌ها به بورس بخش معطل مانده برنامه پنجم بوده که در دوره فعالیت هیات رییسه جدید اتاق تلاش شد تا این بخش به سرانجام برسد.

عظیمی از تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان بورس و اتاق تعاون ایران خبر داد و گفت: قرار شد در حاشیه تمام جلسات تخصصی سازمان بورس در محل سازمان جلسات را به صورت منظم داشته باشیم و اتاق هم دبیرخانه دوم پیگیری خواهد بود ولی ما دبیرخانه اصلی را در خود سازمان قرار دادیم به این جهت که هم از جنبه تخصصی و هم از این نظر که قانون وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان بورس و دولت را در راس همه مکلف کرده که برای حضور همه تعاونگران در همه بازار‌ها از جمله بازار سرمایه برنامه‌های ابداعی و اصلاحی خود را وضع کنند.

دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: در طول سه ماهه گذشته شش جلسه با سازمان بورس داشتیم و مقرر شد کارشناسان سازمان بورس این موضوع را که تعاون می‌تواند نهاد مالی جداگانه داشته باشد مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند در آن جلسه نمایندگان اتاق تعاون عنوان کردند که شکل حقوقی کارگزاری می‌تواند تعاونی هم باشد.

عظیمی در ادامه اظهار کرد: برای آنکه به سهم 25 درصد در اقتصاد ملی دست یابیم باید یکسری اقدامات ویژه صورت گیرد. لذا اگر 50 درصد فعالیت‌های بازار سرمایه به تعاون اختصاص پیدا می‌کرد می‌توانستیم به این سهم دست پیدا کنیم.

وی در پایان با بیان این‌که بخش تعاون باید یک بورس مستقل داشته باشد، اظهار کرد: وقتی بحث بورس کالا و انرژی مطرح می‌شود یعنی این‌که فقط مباحث انرژی در آن مطرح است، ولی قرار نیست تعاونگران تنها با خودشان معامله کنند. تعاون یک رشته فعالیت خاص و تخصصی نیست و موضوعی فرابخشی است که همه بخش‌ها می‌توانند در آن فعال شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار