کد خبر: ۱۸۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست مشترک اعضای کمیسیون متبوعش با رئیس قوه قضائیه خبر داد.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح نشست روز یک شنبه (۱۸ مهر ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی میزبان سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی کشور بودیم و در خصوص مباحث مربوطه به مناطق آزاد تجاری صنعتی بحث و گفت‌وگو صورت گرفت. همچنین نمایندگانی که در حوزه انتخابیه خود منطقه آزاد داشتند نیز مسائل و موضوعاتی را مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: از جمله محور‌های مورد بحث در نشست مذکور لزوم تغییر نگاه‌ها به مناطق آزاد برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود بود و اینکه این مناطق می‌توانند دروازه ورود تکنولوژی و پایگاهی برای صادرات باشند و به اقتصاد کشور خدمت کنند. در ادامه آقای محمد نیز موضوعاتی در خصوص لزوم اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری_صنعتی و رفع تعارضات موجود در قوانین مختلف مالیاتی، گمرگی و مناطق آزاد جهت استفاده بهینه از ظرفیت این مناطق مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: جلسه دیگر کمیسیون در قوه قضائیه و دیدار با حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه بود. در این جلسه ابتدا آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کارگروه ویژه میان کمیسیون اقتصادی و قوه قضائیه خبر داد که طبق دستور آقای رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه تشکیل شده و دو جلسه نیز برگزار شده است که البته گزارش‌های این کارگروه خدمت ریاست قوه نیز ارسال و در جلسه امروز نیز به صورت مختصر به آن اشاره شد.

مرحبا با اشاره به محور‌های مهم مطرح شده در جلسه کمیسیون اقتصادی با ریاست قوه قضائیه تصریح کرد: مباحث اقتصادی زیادی وجود دارد که قضات به صورت روزانه با آن‌ها برخورد دارند که اگر بتوانیم بازخورد‌های مناسب را از قضات دریافت کنیم، می‌توانیم قوانین را اصلاح و نواقص را برطرف کنیم. قانون مناطق آزاد و بهبود فضای کسب و کار، قانون مالیات بر ارزش افزوده از این دست قوانین هستند. همچنین درباره پرونده‌های مشمول ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس و پرونده‌های تحقیق و تفحص، از ریاست قوه قضائیه درخواست شد که دستگاه قضایی توجه ویژه به این موضوعات مهم داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین در خصوص تربیت کادر تخصصی قضایی و اصلاح قانون کارشناسان رسمی نیز موضوعاتی مطرح و تاکید شد که مجلس نیازمند همکاری بیشتر با دستگاه قضایی است تا این موضوعات به نتایج مطلوب برسد. در ادامه برخی از نمایندگان مجلس نیز نظرات خودشان را مطرح کردند. همچنین دادستان کل کشور موضوعاتی را در خصوص قاچاق کالا و ارز و موضوعاتی که به اصلاح قانون نیاز دارد، مطرح کرد. همچنین سازمان بازسی کل کشور به تعارضات برخی از قوانین و ضرورت اصلاح برخی از آن‌ها اشاره کرد. دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در ادامه جلسه به بحث خرید فروش ارز و رمز ارز‌ها و تخلفات موجود اشاره کرد. همچنین سرپرست مجتمع مبارزه با جرائم اقتصادی نیز نظراتش را بیان کرد.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه نیز ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد کمیسیون اقتصادی در شرایط دشوار اقتصادی امروز، بر لزوم همکاری همه ارکان کشور برای تحقق عدالت اجتماعی اشاره و تاکید کرد. طبق گفته رئیس قوه قضائیه، عدالت اجتماعی بر گرفته از تقسیم فرصت‌ها و ثروت‌ها بوده و همه دستگاه‌ها باید برای دستیابی به این مهم همکاری کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام اژه‌ای در ادامه بر ضروت استفاده حداکثری از ظرفیت مجلس و نمایندگان به دلیل اشراف به مسائل مردم تاکید کرد. همچنین بر لزوم تقویت ارتباط میان دستگاه قضا و نمایندگان برای اطلاع از مشکلات و انتظارات مردم تاکید کرد. وی معتقد است بسیاری از مشکلات ناشی از عدم شفافیت قوانین است لذا باید نمایندگان در تدوین و تصویب قوانین به این موضوعات توجه کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار