کد خبر: ۱۸۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
سخنگوی کمیسیون ویژه رونق و جهش تولید مجلس به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید اصل ۴۴ قانون اساسی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات نشست امروز یک شنبه ۱۸ مهر ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه امروز ماده ۳ طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب وکار که در هفته گذشته از سوی برخی از دوستان ابهام به آن وارد شد توسط رییس مجلس به کمیسیون جهش و رونق تولید عودت داده شد.

وی افزود: دستور اول کمیسیون ماده اعاده شده از صحن بود که اصل ماده در خصوص شفافیت تسهیلات اعطایی بانک‌ها به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار است.

به گفته این نماینده مجلس بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنند معمولا برای قرارداد‌های خودشان یا میزان سود و جریمه‌ها و ضمانت‌هایی که بانک‌ها از درخواست کننده می‌خواهند را معمولا در اختیار ندارند.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید افزود: در این ماده بانک‌ها را ملزم کردیم که با مدیریت بانک مرکزی امکان دسترسی تسهیلات گیرندگان را به مشخصات تسهیلاتی که گرفته اند فراهم کنند و کلیه جریمه‌ها و تضامین و سود‌ها در سامانه ثبت شود و دستگاه‌های نظارتی از جمله دادگاه‌ها و ... مبنای رسیدگی به دعاوی حقوقی را این مسائل قرار دهند.

زنگنه با بیان اینکه این مسئله و ابهام اصلی ماده ۳ بود خاطر نشان کرد: این ابهامات برطرف شد. بخش دوم جلسه درباره گزارش دیوان محاسبات در خصوص قانون حمایت از کالای ایرانی بود. این قانون چند سال قبل در مجلس گذشته مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید افزود: دیوان محاسبات در راستای انجام اهداف خودش گزارش کاملی را از ۵ قانونی که در حوزه تولید، حمایت از تولید و حمایت از کالا‌های ایرانی بود را تهیه کرده بود و امروز با حضور مدیران وزارت صمت گزارش اجرایی قانون حمایت از کالای ایرانی را به کمیسیون ارائه شد.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به بحث و بررسی نمایندگان پیرامون این مبحث گفت: در نهایت مقرر شد گزارش برای قرائت در صحن آماده شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار