کد خبر: ۱۸۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
مدیر حوزه علمیه خواهران همدان:
همدان- مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: خواهران طلبه باید هدفمند وارد حوزه شود و در کنار بصیرت هدف هم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان در نشست اخلاقی ویژه طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار در اردوی «طلیعه حضور»، اردوگاه ابوذر با بیان اینکه اگر مسیر طلبه با مسیر شهدا گره بخورد خودش راهگشاست، افزود: طلاب جدیدالورود که وارد این مسیر شده‌اند باید احساس آمادگی کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه حدیثی از امام صادق (ع) د اریم که فرمودند اگر کسی بدون بصیرت وارد مسیری شود مانند کسی است که وارد بیراهه شده و مادامی که بدون بصیرت به حرکت خود ادامه دهد از مسیر اصلی دور می‌شود، افزود: باید مسیر طلبگی با بصیرت انتخاب شود و در مسیر طلبگی علاوه بر بصیرت فیزیکی به بصیرت صنفی هم نیازمندیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان در ادامه با مهم دانستن بصیرت برای طلاب، بیان کرد: بصیرت یعنی مدام به هدف نظر کردن و راه را گم نکردن، طلبه باید یک دید جامع نسبت به طلبگی داشته باشد، مصداق واقعی خسرالدنیا والاخره طلبه‌ای است که در سه مرحله تولید، توزیع و مصرف علم قرار نگرفته باشد، یعنی عالم بی عمل که کوله بارش بسیار سنگین است.

وی افزود: مسیر طلبگی سخت است اما اگر با هوشیاری وارد این مسیر شویم و اهل دل باشیم سختی راه برطرف می‌شود نمونه بارز این مسیر بانو مجتهده امین اصفهانی است.

امیدی با اشاره به هدفمند بودن طلاب در کنار داشتن بصیرت تصریح کرد: طلبه باید هدفمند وارد حوزه شود و در کنار بصیرت هدف هم داشته باشد و با برنامه ریزی و اولویت بندی برنامه‌ها، با شناخت استعدادهای خود و افزایش مطالعات جانبی و سعی و تلاش، موفق شود چراکه بدون تلاش کسی به جایی نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه، در مسیر طلبگی چشم‌ها را باید شست جور دیگر باید دید، باید حواسمان به نوع زندگی، پوشش، رفتار و حتی خوراکمان باشد چرا که همه اینها در عملکرد ما مؤثر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار