کد خبر: ۱۸۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

گوشی‌ها با خاموش کردن نمایشگر، انرژی باتری خود را حفظ می‌کنند. با این وجود لمس نکردن مستمر صفحه به این معنا نیست که از گوشی استفاده‌ای ندارید. بعضی گوشی‌های اندرویدی قابلیتی دارند که بتوانید صرفا با نگاه کردن به صفحه، آن را روشن نگه دارید و از خاموش شدن آن جلوگیری کنید.

قابلیت روشن نگه داشتن صفحه با نگاه کردن به آن اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد، اما بعدها به دیوایس‌های دیگر برندها هم راه پیدا کرد. در حال حاضر به غیر از گوشی‌های گلکسی سامسونگ، گوشی‌های پیکسل گوگل هم از چنین امکانی برخوردارند.

در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا نحوه روشن نگه داشتن صفحه گوشی با نگاه کردن را با هم مرور کنیم.

استفاده از قابلیت Screen Attention در گوشی‌های پیکسل

قابلیتی که از آن در مقدمه صحبت کردیم در گوشی‌های پیکسل گوگل Screen Attention نام دارد. این قابلیت از دوربین سلفی گوشی برای چک کردن اینکه کاربر مشغول نگاه کردن به صفحه است یا خیر استفاده می‌کند.

در مرحله اول، نوار ابزار Quick Settings گوشی را به سمت پایین بکشید و روی آیکن چرخ‌دنده برای ورود به Settings اشاره کنید.

سپس به قسمت Display بروید.

وارد بخش Advanced شده و گزینه Screen Attention را پیدا کنید.

حالا سوییچ را فعال کنید. کار تمام است!

از این به بعد هر بار که نگاهتان روی صفحه نمایش گوشی متمرکز باشد، موبایل شما با تشخیص این موضوع از خاموش شدن صفحه جلوگیری خواهد کرد. خوشبختانه این ویژگی تأثیر زیادی روی باتری گوشی شما ندارد.

با این وجود اگر احساس کردید که خیلی روی باتری تأثیر گذاشته، همیشه می‌توانید این گزینه را به راحتی از همین مسیری که گفتیم غیر فعال کنید.

استفاده از قابلیت Smart Stay در گوشی‌های گلکسی سامسونگ

سامسونگ این قابلیت را Smart Stay نامگذاری کرده است. البته وقتی وارد Settings شوید نام دیگری را می‌بینید. این قابلیت هم درست مثل گوشی‌های پیکسل گوگل، از دوربین سلفی برای تشخیص این که کاربر در حال نگاه کردن به نمایشگر است یا نه کمک می‌گیرد.

برای استفاده از این ویژگی در مرحله اول نوار ابزار را به پایین بکشید و آیکن چرخ‌دنده را از قسمت تنظیمات انتخاب کنید.

سپس به بخش Advanced Features بروید.

حالا گزینه Motions and Gestures را انتخاب نمایید.

در نهایت سوییچ Keep Screen On While Viewing را فعال کنید.

از آنجا که این قابلیت فقط از دوربین سلفی استفاده می‌کند، اثر کمی روی میزان مصرف باتری گوشی شما خواهد گذاشت. اما اگر فکر می‌کنید که این مصرف باتری زیاد است، هر لحظه که بخواهید می‌توانید آن را از همین مسیری که گفتیم غیر فعال کنید.

منبع: Howtogeek

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار