کد خبر: ۱۸۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
مدیرکل استاندارد مازندران، گفت: هزار و 200 کالای مازندران مشمول استاندارد اجباری هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قربان فیاض در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزار قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجبار است و برخی از کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول این قانون هستند.

وی با اعلام اینکه یکی از وظایف و رسالت ما فرهنگ سازی است، تصریح کرد: علامت استاندارد نشان اعتماد و اطمینان است، ما از حقوق مصرف کننده استفاده می‌کنیم ولی سود بیشتر برای تولید کننده است و اگر تولید کننده نتوانند گواهی لازم استاندارد را دریافت کنند نمی‌توانند در بازار رقابت کنند.

 فیاض خاطرنشان کرد: استانداردسازی مهمترین گام برای توسعه پایدار است و اگر محصولی نتواند به بازارهای هدف در کشور و جهان راه پیدا نکند تولید کننده دچار مشکل می‌شود.

مدیرکل استاندار مازندران با اعلام اینکه همه واحدهای تولیدی ما در کشور و به تبع آن در استان مازندران، مشمول استاندارد هستند، گفت: هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی تحت پوشش اداره‌کل استاندارد مازندران هستند.

وی در ارتباط با تخلفات طلا فروشی‌ها در استان مازندران، اظهار کرد: بازرسی‌های ما بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در دستور کار است، تخلفات این حوزه بسیار کم و حتی انگشت شمار هم نبوده است.

فیاض به فعالیت پنج آزمایشگاه همکار در استان اشاره کرد و افزود: نظارت بر عملکرد فعالان تولیدی مشمول استاندارد در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه سازمان استاندارد ۳۷ خدمت در کشور ارائه می‌شود، افزود: در استان مازندران ۲۶ نوع خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل استاندار مازندران در پایان به فعالیت ۱۶ شرکت بازرسی مربوط به آسانسور در استان اشاره کرد و گفت: نظارت بر شرکت‌ها بر عهده ما هست و اگر تخلفی در این زمینه انجام شود برخورد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار