کد خبر: ۱۸۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۷
تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود از انتخابی جام جهانی قطر ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

به گزارش ایسنا، در چهارمین دور از مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی امروز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. این دیدار تاثیر مستقیمی در تعیین سرنوشت صدرنشین گروه در آستانه اتمام دور رفت مسابقات دارد.

در حال حاضر تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی بعد از انجام سه بازی به ترتیب با ۹ و ۷ امتیاز در رتبه‌های اول و دوم هستند. این در حالی است که تیم سوم جدول فقط با دو امتیاز فاصله هفت و پنج امتیازی با این دو تیم دارد.

مهم‌ترین اتفاق در آستانه برگزاری این دیدار، قطعی شدن غیبت هواداران در ورزشگاه است و به این ترتیب ایران از داشتن حمایت تماشاگرانش محروم می‌شود و قطعا کره جنوبی در چنین شرایطی بازی راحت‌تری نسبت به مصاف‌های گذشته خود انجام خواهد داد.

همچنین با وجود تهیه و خریداری سیستم کمک داور ویدیویی از سوی فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه استفاده از این سیستم را صادر نکرد و در نتیجه بازی بدون استفاده از VAR برگزار خواهد شد.

آخرین تقابل ایران و کره به خرداد ۹۷ در سئول باز می‌گردد که ایران با هدایت مارک ویلموتس به تساوی یک بر یک در خانه کره دست یافت تا روند ناکامی‌های کره در برابر ایران ادامه داشته باشد.

در دیگر دیدارهای این گروه، امارات و عراق به مصاف هم می‌روند و سوریه پذیرای لبنان است که همگی یک یا دو امتیاز تاکنون کسب کرده‌اند.

ایران

تیم ملی ایران در حالی پای به زمین مسابقه می‌گذارد که بعد از کسب ۱۰ پیروزی متوالی از جمله سه پیروزی در مرحله کنونی، مملو از انگیزه و روحیه برای برتری در چهارمین دیدار خود است تا با عبور از رقیب دیرینه خود و کسب سه امتیاز این بازی، تا قبل از فرا رسیدن بازی برگشت، صعود خود به جام جهانی را قطعی کند.

تیم ملی بعد از شکست دادن امارات در زمین خودش، به سرعت به تهران برگشت و تمرینات خود را از سر گرفت تا با آمادگی و هماهنگی بیشتر به مصاف رقیب سنتی خود در آسیا برود. در حال حاضر هر ۲۶ بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی در دسترس دراگان اسکوچیچ هستند.

از نکات جالب درباره دراگان اسکوچیچ، کسب صد درصد پیروزی در دوران مربیگری او در تیم ملی است که می‌تواند رکورد خود را با برتری مقابل امارات به ۱۱ پیروزی متوالی افزایش دهد. او هم اکنون بهترین شروع یک مربی روی نیمکت تیم ملی را به ثبت رسانده است.

کره جنوبی

تیم ملی کره جنوبی بعد از برتری ۲ بر یک مقابل سوریه و هفت امتیازی شدن در مسیر جام جهانی، به دنبال شکستن طلسم ناکامی‌های خود در دیدارهای گذشته با ایران است؛ اتفاقی که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ و در ضربات پنالتی رقم خورد و کره توانست ایران را از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ حذف کند.

تا قبل از این دیدار نگرانی‌هایی در ارتباط با وضعیت سلامتی سون هیونگ مین ستاره کره جنوبی وجود داشت. برخی رسانه‌ها از مصدومیت این بازیکن و احتمال غیبت کاپیتان و بهترین گلزن کنونی سوریه خبر داده بودند اما او همراه با تیمش به تهران آمده است.

شاگردان بنتو در تیم ملی کره جنوبی از سه دیدار ابتدایی خود در این مسابقات که همگی در خانه خودی برگزار شده است، ۷ امتیاز کسب کرده‌اند. آن‌ها بعد از تساوی بدون گل مقابل عراق در هفته نخست، به ترتیب لبنان و سوریه را با اختلاف یک گل شکست دادند تا با وجود برتری شکننده، از نظر امتیازی، وضعیت خوبی در جدول این گروه داشته باشند اما آن‌ها برای جبران فاصله دو امتیازی با ایران و جلوگیری از افزایش اختلاف، نیازمند کشیدن ترمز تیم اسکوچیچ هستند.

برتری ایران مقابل کره جنوبی در مصاف‌های رو در رو

دیدار ایران و کره جنوبی پرتکرارترین مصاف تاریخ فوتبال این دو کشور محسوب می‌شود. دو تیم تاکنون ۳۵ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۱۵ پیروزی به نفع ایران، ۱۲ پیروزی به نفع کره و ۸ تساوی است. البته تا چند سال قبل آمار برعکس بود و کره جنوبی دست بالا را در مصاف‌های دو کشور داشت ولی از زمان حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت ایران، ورق برگشت که حاصل آن ۴ پیروزی تیم ملی در دیدارهای رسمی و دوستانه اخیر بوده است.

از سال ۲۰۰۰ میلادی به این سمت و در عصر جدید نیز، دو تیم ۱۸ بار در دیدارهای رسمی و دوستانه مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن ۹ پیروزی برای ایران، ۴ پیروزی برای کره جنوبی و در نهایت ۵ تساوی بوده است که نشان از برتری کامل ایران بر یکی از قدرت‌های آسیا دارد.

جالب‌تر اینکه در ۶ دیدار گذشته، برتری یوزهای ایران پررنگ‌تر هم بوده و تیم‌ملی ۴ پیروزی و فقط دو تساوی را مقابل این تیم به جای گذاشته است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار