کد خبر: ۱۸۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
ایسنا/کردستان مدیرکل ساخت ابنیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران پروژە راەآهن همدان بە سنندج را شاهکار معماری و مهندسی در خاورمیانه دانست و گفت: از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا در این پروژه استفاده شده است.

بهجو امروز (۲۰مهر) در مراسم اتمام عملیات ریل‌گذاری راەآهن همدان بە سنندج اظهار کرد: ایستگاه راه آهن سنندج با ۱۳ هزار و ٤۰۰ متر مربع مساحت، دارای ٤ هزار و ٤۰۰ مترمربع مساحت ساختمان اصلی بوده که برای پذیرایی از مسافرین و تعمیر و نگهداری قطارها در منطقه غرب کشور استفاده می شود.

وی آن را شاهکار معماری و مهندسی در خاورمیانه دانست و عنوان کرد: از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا در این پروژه استفاده شده است.  

بهجو ادامه داد: ایستگاه راه آهن سنندج از تاریخ ۱۲ تیرماه ۹۹ تا امروز( ۲۰ مهر ۱۴۰۰) درست شده است.

وی پیشرفت فیزیکی ایستگاه راەآهن سنندج را ۹۸ درصد و پیشرفت کلی پروژه خط آهن همدان _ سنندج را  ۷۸ درصد ذکر کرد.

بهجو در پایان سخنانش یادآور شد: با وجود تمام کمبودها اعم از کمبود برق و سیمان در چند ماه گذشته پروژه به این سطح رسیده است.

در ادامە این مراسم محسن فتحی نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم افزود: برای پروژه خط آهن همدان_ سنندج از خرداد ۱۳۸۴ تا سال ۹۷ فقط ۵ میلیارد تومان هزینه شدە بود و پیشرفت فیزیکی کمی داشت اما خوشبختانە از سال ۹۷ تا امروز بالغ بر ۱۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فتحی افزود: این پروژه حاصل اهتمام مجموعه نظام جمهوری اسلامی بود و مقام معظم رهبری هم در جلسه با مسئولان بر تکمیل این طرح تأکید کردند.

انتهای پیام

برچسب ها: استانی-اجتماعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار