کد خبر: ۱۸۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: یک مجموعه علیه پرسپولیس کارشکنی کردند و مجوز سفر تیم به عربستان صادر نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، افشین پیروانی در مورد صادر نشدن مجوز پرواز تیم پرسپولیس به عربستان برای برگزاری دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال اظهار داشت: قرار بود روز گذشته به عربستان برویم اما به دلیل برگزاری تیم ملی، این سفر 24 ساعت به تعویق افتاد. امروز هم ابتدا به ما گفتند پرواز ساعت 10 انجام می‌شود، سپس این پرواز به ساعت 11 افتاد. اکنون هم بیش از حد در فرودگاه ماندیم و به همین دلیل به بچه‌ها گفتیم به منازل خود تشریف ببرند. امیدواریم امروز این پرواز انجام شود، زیرا هر ساعتی به عربستان برسیم باید نزدیک به 20 ساعت در قرنطینه و حباب شیشه‌ای کرونا بمانیم.

وی افزود: تمرین امروز را از دست دادیم و اگر فردا هم تمرین نکنیم شرایط خوب پیش نخواهد رفت. یک روز پس از دیدار مقابل استقلال تاجیکستان درخواست ویزا دادیم، اما آیا پس از یک ماه نباید روادید ما بیاید؟ روز گذشته به ما گفتند به فرودگاه عربستان بیایید و آنجا ویزا بگیرید، همه می‌دانید در آنجا به دلیل انگشت‌نگاری و اندازه‌گیری چشم چندین ساعت معطل می‌شویم. به حدی ذهن  ما به لحاظ روحی روانی به هم ریخته است نمی‌دانیم واقعا باید چه کار کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا اعتراض رسمی و کتبی این باشگاه به AFC ارسال شده است، گفت: در روزهای اخیر چندین نامه از باشگاه ارسال کرده و موضوع را پیگیری کردیم، ما برخی مواقع اتفاقاتی می‌افتد که از روح جوانمردی فوتبال دور است. به ما می‌گویند دیر اقدام کردید، اما می‌گویم تیم ما برای پرواز دیر اقدام کرده، اما یک ماه قبل درخواست ویزا دادیم. برای سفر آن سر کره زمین هم دو  هفته قبل از اعزام درخواست ویزا بدهید کافی است. 

پیروانی در خصوص اینکه آیا باشگاه پرسپولیس برای پرواز دیر اقدام کرده، گفت: در این مورد اطلاعی ندارم و باشگاه در جریان است. البته این بهانه‌ای است که عربستانی‌ها می‌گویند. مطمئن باشید چنین چیزی هم نبوده اما حتی اگر هم برای پرواز هم دیر اقدام کرده باشیم، چرا ویزا را بهانه کردند؟ به هر حال کارشکنی است که صورت گرفته و این موضوع به تیم پرسپولیس آسیب می‌رساند. 

پیروانی درباره اینکه آخرین قولی که به تیم پرسپولیس برای زمان سفر به عربستان داده‌اند چه زمانی بوده است، گفت: به حدی به ما گفتند نیم‌ساعت دیگر، که در نهایت به بچه‌ها گفتیم به منزل بروند. کادرفنی برای برگزاری تمرین دو به شک بود، اما احتمال دادیم وسط تمرین زنگ بزنند و بگویند پرواز انجام می‌شود. بی‌برنامگی صورت گرفته و واقعا فدراسیون فوتبال عربستان و تیم الهلال باید بیشتر پاسخگو باشد.

مدیر تیم پرسپولیس در خصوص اینکه آیا AFC به عنوان مرجع برگزاری لیگ قهرمانان آسیا پاسخی به پرسپولیس داده است توضیح داد: کنفدراسیون هم باید پاسخگو باشد، زیرا دلیلی ندارد یک تیم بخواهد به فرودگاه بیاید و مجوز پرواز دریافت نکند. شاید دلمان می‌خواست یک‌هفته زودتر یا بیست و چهار ساعت قبل از دیدار با الهلال به عربستان برویم. این موضوع از اختیارات تیم است. AFC گفت چهار روز زودتر می‌توانید به عربستان بیایید و این صادر یک اصل است، اما تیم ما امروز در فاصله سه روز مانده به دیدار الهلال قصد سفر به عربستان داشت.

پیروانی درباره اینکه آیا با توجه به پرواز تیم پرسپولیس از مبدأ فرودگاه مهرآباد باید هماهنگی‌های فنی لازم برای این سفر انجام می‌شد، گفت: اطمینان دارم این نامه‌نگاری‌ها انجام شده زیرا چندین سفر با پرواز چارتر رفته‌ایم، به همین دلیل برای پرواز اطلاعات کافی داشتیم، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که تیم ما به فرودگاه می‌رود و پس از پنج ساعت مجبور می‌شویم بچه‌ها را به خانه بفرستیم؟ این موضوع نشان می‌دهد مجموعه‌ای کارشکنی می‌کنند و واقعاً باشگاه پرسپولیس مقصر نیست. 

وی در گفت‌وگو با شبکه خبر توضیح داد: همین که پس از دو سال نمی‌توانیم در خانه خودمان و مقابل تماشاگران پرسپولیس در زمینی که به آن عادت داریم بازی کنیم، گویای خیلی از مسائل است. با نگاه به فوتبال‌های خارجی می‌بینید ورزشگاه پر از تماشاگر است اما تیم ملی کشور ما نمی‌تواند بدون هوادار در خانه‌اش بازی کند. این مسائل باید کارشناسی شود. در یک رقابت نابرابر و در شرایطی که تیم‌های حریف هر چه فکر کنید مجهز هستند، مربی خارجی، بازیکنان گرانقیمت، امکانات، تجهیزات و سخت‌افزار دارند، همچنان ما باید دنبال اخذ مجوز خروج از کشور باشیم. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار