کد خبر: ۱۸۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
رئیس جمهور:
شیراز - رئیس جمهور گفت: استان فارس با چنین ظرفیت هایی نباید مشکل اشتغال و بیکاری داشته باشد و دولت باید پیگیر رفع مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده در فارس باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با علما و نخبگان فارس بیان کرد: حرم مطهری که در استان فارس وجود دارد روشنایی بخش استان فارس و کشور است و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشته که شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است.

وی با تاکید به اینکه مدیون تمامی اقشار مردم است، ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم با حضور کثیر مردم فراهم نبود از این رو مراسم‌هایی که برگزار شد با حضور اندک مردم بود و در تلاش بودیم که به نحوی نسبت به برگزاری جلسه اقدام کنیم که تمام مردم از این برنامه بهره مند شوند.

او ادامه داد: بزرگترین نعمتی که برای انسان وجود دارد موضوع هدایت است و اگر این موضوع در زندگی انسان وجود نداشت نباید انتظار داشت که زندگی انسان شامل حیات طیبه باشد، آنچه برای انسان در نظر گرفته شده است حیات انسانی است و هیچ گاه حیات حیوانی و نباطی برای انسان در نظر گرفته نشده است زیرا انسان با یادگیری قرآن می‌تواند به حیات طیبه دست یابد.

به گفته وی اگر از علما و نخبگان عصر حاضر نظیر حافظ نام می بریم این افراد در پرتوی حیات قرآنی و آموزه‌های قرآنی به این جایگاه رسیده است این در حالی است که شهدا و فلاسفه جامعه اسلامی نیز در این زمره قرار می‌گیرند و با استفاده از حیات طیبه توانسته‌اند به معنویت برسند.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: پیام ۱۵ هزار شهید استان فارس بر این اساس است که برای رسیدن به هدف باید از دریچه تقوا و حیات طیبه باید به نور دست یافت این در حالی است که این مسیر هیچ مخالفتی با بهره گیری از خدمات دنیا ندارد و آنچه به عنوان نظام اسلامی به دنبال تحقق آن هستیم ان است که گام دوم انقلاب اسلامی باید در مسیری باشد که عقب ماندگی‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد: آنچه در توسعه یافتگی حائز اهمیت است باید عدالت اجتماعی در تمامی ابعاد استان و کشور پیاده شود باید در این مسیر نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف بر اساس آمایش سرزمین اقدام کرد و محوریت حرکت دولت سیزدهم در محور توسعه عدالت است و این دولت در تلاش است تا نسبت به شناسایی نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف اقدام کند.

او افزود: فارس قطب کشاورزی، صنعت، گردشگری و غیره است این استان نباید با جوانان تحصیل کرده‌ای که دارد مشکل بیکاری داشته باشد اما از ساعات اولیه حضور دولت در فارس مشکل اساسی فارس مشکل بیکاری است و دولت باید پیگیری فراهم کردن زمینه‌های اشتغال برای جوانان تحصیل کرده باشد.

رئیسی تاکید کرد: تمامی بخش‌ها در اشتغال زایی نقش دارند و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در کنار هم برای ایجاد اشتغال تلاش کنند این در حالی است که مشکلی که خانواده‌های کم درامد دارند مشکل معیشت است.

وی ادامه داد: اولویت اولی که در دولت به آن پرداخته شد موضوع واکسیناسیون بود و در تلاش بودیم که در کوتاه‌ترین زمان نسب به واکسینه کردن جامعه اقدام کنیم اما پ اولویت دوم موضوع معیشت است و در تلاش هستیم تا کسب و کارهای مردم دارای رونق باشند.

به گفته وی در سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها بازگشایی خواهند شد و مدارس نیز به زودی باز گشایی می‌شوند و بعد از این رویداد شاهد خواهیم بود که کسب و کارهای به چرخه تولید باز می‌گردند و با حمایت مردم رونق در کسب و کارها ایجاد می‌شوند این در حالی است که فارس یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در زمینه تولید دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: استاندار فارس باید زمینه فراهم کردن عرضه محصولات صنایع دستی را فراهم کنند و باید این امکان وجود داشته باشد این افراد بتوانند کالای خود را بدون حضور دلالان عرضه کنند و دولت تلاش خواهد کرد تا دست دلالان را در تمامی عرصه‌ها قطع کند و با توجه به اینکه دولت مردمی است باید تمامی مردم تلاش کنند تا در کنار دولت نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود اقدام کنند.

به گفته عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید ظرفیت‌های مختلف استان فارس را احیا کرد و مشکل بیکاری در استان فارس را برطرف کرد تا مشکل مشکل نیز در فارس برطرف شود این در حالی است که هیچ گاه قابل قبول نیست که یک کارخانه در استان فارس هشت سال برای دریافت تسهیلات منتظر بماند و تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد این سوالی اساسی در استان فارس وجود دارد که چرا با استفاده تمام مردم فارس از محصولات آزمایش این کارخانه تعطیل شد.

وی در پایان تاکید کرد: باید مشکلات مردم به هر طریقی که می‌شود برطرف کرد و باید نسبت به برطرف کردن مشکلات با حضور در میان مردم اقدام کرد و در دولت سیزدهم مصمم هستیم تا مشکلات مردم را با حضور میدانی در میان مردم برطرف کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار