کد خبر: ۱۸۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱
هزاران نفر از مردم سان سالوادور در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای قانونی کردن ارز دیجیتال بیت کوین به خیابان‌ها ریختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از مردم سان‌سالوادور پایتخت السالوادور در آمریکای مرکزی روز یک شنبه در اعتراض به تصمیم «نایب بوکله» رئیس جمهور این کشور درباره قانونی کردن تجارت بیت کوین در این کشور دست به اعتراضات خیابانی زدند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان که از اقشار مختلف این کشور بودند با در دست داشتن شعارها و پلاکاردهایی، ارز دیجیتال بیت کوین را کلاهبرداری خواندند و علیه دیکتاتوری و اقتدارگرایی در این کشور شعار سر دادند. 

بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا از جمله چین و آمریکا با قانونی شدن ارز دیجیتال بیت کوین مخالف هستند و آن را به ضرر اقتصاد و پول ملی خود می‌دانند.

بانک مرکزی چین اخیرا اعلام کرد که موسسات مالی را از ارائه خدمات به معاملاتی که با ارز دیجیتال انجام می‌شوند، منع خواهد کرد و بر میزان نظارت برای جلوگیری از این معاملات خواهد افزود.

به دنبال این تصمیم ارزش بیت کوین در بازارهای دیجیتال 5 درصد سقوط کرد. 

«ریکاردو ناوارو» رئیس یک سازمان غیردولتی محیط زیستی که در این تظاهرات شرکت کرده بود می‌گوید که مردم السالوادور از این حکومت اقتدارگرا خسته شده‌اند. 

وی تاکید کرد، دولت پیش از این نیز ما را با سیاستهای اقتصادی بد به ستوه آورده و اکنون نیز این پیشنهاد درباره بیت کوین به اقتصاد کشور ضربه خواهد زد. 

السالوادور که به مدت دو دهه از دلار آمریکا به عنوان پول ملی استفاده می‌کند اخیرا اولین کشوری شد که بیت کوین را به عنوان پول ملی قانونی کرد و آن برای اقتصاد این کشور مفید خوانده است. 

نمایندگان مجلس السالوادور در خرداد ماه با ۶۲ رای از ۸۴ رای ممکن، علی‌رغم نگرانی در مورد تأثیر بالقوه برنامه السالوادور بر صندوق بین المللی پول، به ایجاد قانون تصویب بیت کوین، رأی مثبت دادند.

رئیس جمهور این کشور استفاده از بیت کوین را برای کمک به شهروندان مقیم خارج از کشور برای ارسال حواله به داخل تبلیغ کرده است. از طرفی گفته است دلار آمریکا نیز به عنوان پول قانونی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار