کد خبر: ۱۸۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
فارس نوشت: نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سفرهای استانی منظم، نگاه رئیس‌جمهور را به مشکلات مناطق مختلف کشور دقیق‌تر می‌کند، «برنامه‌ریزی قبلی» و «گزارش‌های بعدی» را شرط تاثیرگذاری و موفقیت این سفرها عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبائی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت در دو ماه اخیر اظهار داشت: نفس حضور رئیس‌جمهور در بین مردم، یک امر ارزشمند و مطلوب است و حاشیه‌هایی که عده‌ای درباره آن مطرح می‌کنند، در مقایسه با اصل این سفرها و آثار آنها اهمیتی ندارد. 

وی تأکید کرد:‌ انجام منظم این سفرها باعث می‌شود تا رئیس‌جمهور نگاه دقیق‌تر و ملموس‌تری نسبت به مسائل و مشکلات مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کمتربرخوردار داشته باشد و این شناخت در مدیریت از راه دور به دست نمی‌آید. 

سفرهای استانی، نگاه رئیس‌جمهور را به مشکلات دقیق‌تر می‌کند/ برنامه‌ریزی قبلی و گزارش بعدی؛ شرط تاثیرگذاری سفرها

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس تأکید کرد: زمان‌بندی سفرها و تعداد روزهای آن و نیز کیفیت انجام این سفرها و برنامه‌ریزی قبل و بعد از آن، اهمیت ویژه‌ای دارد و کارآمدی سفرها را بالا می‌برد و این در اختیار خود دولت است که با چگونگی انجام سفر، چه اتفاقاتی را در استان‌ها رقم بزند. 

طباطبائی نژاد تصریح کرد: لازم است کمیته‌های برنامه‌ریزی سفرهای استانی رئیس‌جمهور بر اولویت‌های هر استان تمرکز کنند، چرا که حل یکباره همه مشکلات استانها امکانپذیر نیست و باید نیازها را اولویت‌بندی کرد و اگر مسائلی هم وجود دارد که در اولویت‌های بعدی است، اما راه حل سریع‌تری برای آنها وجود دارد، باید این مسائل را نیز در اولویت قرار داده و متناسب با منابع مالی دنبال کنند.

وی افزود: همچنین لازم است بعد از هر سفر، گزارش‌های دقیقی از مجموعه کارهای انجام شده و نتایج عملی آن به رئیس‌جمهور ارائه شود و البته برای انجام این کارها زمانبندی دقیقی تعریف شود؛ در غیر این صورت انرژی مدیران هدر می‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در عین حال تأکید کرد: کارهای انجام شده و نتایج آنها باید دائما به اطلاع مردم مناطق رسانده شود تا در جریان باشند و امید در بین آنها افزایش یابد. 

2323

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار