کد خبر: ۱۸۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

سلامت نیوز:وزیر بهداشت گفت: بایستی مواد غذایی در کودکان را کنترل کنیم تا در آینده آن‌ها تاثیرمنفی نگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی به صورت مجازی در همایش ملی روز جهانی غذا اظهار کرد: ما در شرایط تحریم‌های ظالمانه هستیم که متاسفانه این عدم واردات برای کشور ما ضرر ایجاد کرده، اما می‌توان گفت از همین تحریم‌ها توانستیم تولیدات مواد غذایی داخل را بهتر کنترل کنیم، زیرا ما در تولیدات خود نظارت بیشتری داریم.


او ادامه داد: البته سازمان غذا و دارو باید توجه داشته باشد همیشه ناظر بر این امکانات باشد و در همین راستا بخش خصوصی را کمک کند، همچنین خدمات الکترونیک و سامانه سلامت در پیشگیری از ورود محصولات قاچاق به کشور کمک می‌کند.


او بیان کرد: برچسب گذاری مواد غذایی یکی از کار مهم سازمان غذا و دارو بوده، زیرا بررسی میزان قند و شکر که یکی از مواد تاثیرگذار در چاقی افراد است بسیار مهم است، البته با برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه سازمان غذا و دارو در حال حاضر مصرف اسید‌های چرب و ترانس در خانواده‌ها از ۵ درصد به ۲ درصد کاهش پیدا کرده و در حال حاضر با کاهش مصرف نمک و کاهش قند رو به رو هستیم.


عین الهی افزود: البته نباید از غنی سازی مواد غذایی که با شدت خاصی رو به رو بوده غافل شویم و حتما باید در تولیدات مواد لبنی انواع ویتامین‌ها را علی الخصوص ویتامین d که این روز‌ها در جلوگیری از ویروس کرونا نیز تاثیر دارد غافل شویم.
وزیر بهداشت خبر داد: سازمان غذا و دارو تنها مرجعی است که می‌تواند سلامت غذای آن جامعه را تایید کند، که البته این سازمان تا به امروز اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.


عین الهی درباره جلوگیری از برخی تبلیغات رسانه ملی گفت: صدا و سیما باید در جهت عدم تبلیغ مواد مضر برای جامعه قدم بردارد، زیرا اگر تبلیغات مضری برای افراد جامعه صورت نگیرد، مصرف مواد خوراکی مضر به خودی خود متوقف می‌شود.
او در ادامه اظهار کرد: ایمنی مواد غذایی یکی از نکاتی است که وظیفه آن به عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است، بنابراین باید بر روی این موارد به شدت تمرکز داشته باشیم.


وزیر بهداشت تاکید کرد: متاسفانه کرونا بیش از ۱سال است که مدارس سراسر کشور را تعطیل کرده و فعالیت را از کودکان گرفته تاکید کرد: متاسفانه کودکان به سمت تغذیه ناسالم رفته و نیز تحرک کم به مراتب کمتر از گذشته شده است و همین موضوع باعث چاقی آن‌ها می‌شود، بنابراین باید سعی داشته باشیم مصرف مواد غذایی در آن‌ها را کنترل کنیم، زیرا عادت غذایی نامناسب می‌تواند در آینده کودکان تاثیر منفی داشته باشد.

برچسب ها: تغذیه کودکان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار