کد خبر: ۱۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی و غذایی، معتقد است که روند توزیع مکمل های غیرمجاز و قاچاق در داروخانه های کشور، صفر شده است.
  به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر، دکتر عباس کبریایی زاده روز یکشنبه در نشست خبری سومین همایش مکمل های رژیمی و غذایی که قرار است از ۲۸ تا ۳۰ مرداد ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار شود، در پاسخ به سوال مهر مبنی بر وجود مکمل های قاچاق در داروخانه ها، اظهارداشت: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، توزیع این قبیل مکمل ها در داروخانه ها نزدیک به صفر است.
 وی افزود: با توجه به نظارت های سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و انجمن داروسازان بر توزیع فرآورده های دارویی و مکمل ها در داروخانه ها، این وضعیت به نوعی ساماندهی شده و کمتر مشاهده می کنیم که مکمل های غیرمجاز و قاچاق در داروخانه ها عرضه شود.
 
کبریایی زاده با اعلام اینکه نزدیک به ۱۰ درصد از بازار دارویی کشور سهم مکمل های رژیمی و غذایی است، گفت: اغلب مخاطبین این قبیل فرآورده ها، اطفال، کودکان در حال رشد، زنان، سالمندان و بیماران هستند.
 
وی به روند توزیع مکمل های ورزشی در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه توزیع این نوع مکمل ها در کشور دچار چالش و معضلاتی است که می خواهیم در این همایش به آن بپردازیم.
 
کبریایی زاده با اعلام اینکه شرایط ایمن در توزیع مکمل های ورزشی وجود ندارد، گفت: نظام توزیع و عرضه مکمل های ورزشی در کشور به گونه ای است که امکان ردیابی اثربخشی و عوارض مصرف آنها در بین ورزشکاران وجود ندارد.
برچسب ها: مکمل ، قاچاق ، داروخانه
نام:
ایمیل:
* نظر: