کد خبر: ۱۸۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از عزم جدی شورای شهر تبریز بر تکمیل محتوای موزه دفاع مقدس تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه هماهنگی با سردار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، از عزم جدی خود برای تکمیل محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تأکید کرده و حمایت‌شان را از اجرای تمامی برنامه‌های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کردند.

حجت‌الاسلام «رسول برگی» رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری در راستای پاسداشت خون شهدا و تکریم خانواده‌های آنان و ایثارگران، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند.

«حکیمه غفوری» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز نیز گفت: براساس دستورالعمل جدید، نماینده اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در کمیته نامگذاری معابر تبریز حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین طراحی و نصب المان‌های شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی و شهید آیت‌الله مدنی مورد بررسی قرار گرفته و در دست اقدام است.

غفوری از آمادگی کامل برای هماهنگی و همراهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خبر داد و افزود: موضوع عضویت نماینده این اداره‌کل در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز را پیگیری می‌کنیم.

همچنین در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام «سید کاظم زعفرانچی» عضو شورای شهر تبریز نیز اظهار داشت: کار‌های فاخری در موزه‌های جنگ کشور‌های خارجی انجام گرفته است؛ این در حالی است که غنای فرهنگی ما به مراتب بیشتر از آنان است و ضرورت دارد با حمایت مجموعه شورای شهر و شهرداری تبریز و دولت، شاهد تکمیل هرچه سریع‌تر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی و استفاده نسل جوان از محتوای فرهنگی آن باشیم.

«یاسین بجانی» یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز نیز در ادامه، گفت: وقتی سخن از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به میان آید، وظیفه‌ای جز حمایت و همراهی نداریم تا شاید بخشی از وظایف خود در قبال این عزیزان را انجام داده باشیم.

همچنین، «غلامرضا احمدی» عضو شورای شهر تبریز، با تأکید بر اینکه امروز جامعه ما به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد، گفت: معتقدم تکمیل محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی باید اولویت نخست باشد.

«محمدحسن اسوتچی» یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز نیز با تأکید بر اینکه ردیف بودجه‌ای برای تکمیل محتوایمرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شود، گفت: در صورت اختصاص ردیف بودجه، به راحتی می‌توان به اهدف مدنظر در قبال این پروژه رسید.

همچنین، «پرویز هادی» رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شورای ششم دغدغه تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی را دارد، گفت: ما در این راستا همراه هستیم؛ چراکه تهاجم فرهنگی منجر به فاصله گرفتن نسل جوان با فرهنگ اصیل دفاع مقدس شده است.

«روح الله رشیدی» عضو دیگری از شورای شهر تبریز نیز گفت: شهرداری تبریز برای احداث ساختمان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی کمک مالی کرده است و همگی باید در تکمیل محتوای آن همت جدی داشته باشیم و از پتانسیل استانی در این راستا استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار