کد خبر: ۱۸۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
بهنام بهلولی به خبرگزاری برنا گفت: قلل 7 هزار متری از طرف فدراسیون جهانی کوهنوردی حکم مدال برنز آسیا را داردکه من با فتح قله 7هزارو164 متری لنین مدال برنز را کسب کردم.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ بهلولی در این گفت وگو که به مناسبت روز جهانی کوهنوردی انجام گرفته است با اشاره به صعود خود به قله 7هزار و 164  متری لنین در کشور قرقیزستان، اظهارکرد:این قله جزء قلل پنج گانه پلنگ برفی محسوب می شود و همچنین جزء دو قله مهم 7 هزار متری دنیا است ؛ قله لنین یک قله پیمایشی و طاقت فرسا است وکشورهای مهمی ازجمله حرفه ای ترین های روسیه برای صعود به این قله سفر می کنند.

 اوبا بیان اینکه  تنها نماینده لرستان در این صعود بودم ، افزود: پس از ارسال مدارک وتست مربیان تیم ملی  از بین 72 کوهنورد ازاستانهای مختلف کشور 13 نفراز باتجربه ها  انتخاب شئند و از این تعداد نیز 4 نفر انتخاب شدند که من نیز به عنوان نماینده لرستن توانستم مجوز شورای برون مرزی فدراسیون را دریافت کنم.

بهلولی با بیان اینکه  قلل 7 هزار متری از طرف فدراسیون جهانی کوهنوردی حکم مدال برنز آسیا را داردکه من با فتح قله 7هزارو164 متری  لنین  مدال برنز را کسب کردم ، تصریح کرد: این مدال برنز اولین مدال رسمی لرستان در کوهنوردی محسوب می شود .

این کوهنورد دورودی بیان کرد: در ادامه صعودهای خود در سطح جهانی سال آینده برای کسب مدال نقره با فتح قله ماناسلو در نپال اقدام می کنم  وسپس برای کسب مدال طلا به قله اورست صعود خواهم کرد.

بهلولی  با بیان اینکه کوهنوردی لرستان تاکنون  دعوت به تیم ملی نداشت است و قبلا در رده جوانان امید ملی پوش داشتیم ولی در بزرگسالان نداشته ایم،اضافه کرد: دوست ندارم به عنوان کوهنورد مستقل صعودکنم بلکه می خواهم به عنوان ملی پوش در این صعودها حضور داشته باشم تا بتوانم برای لرستان مدال کسب کنم .

او یادآورشد: برای صعود به قله لنین کسی در استان از من حمایت نکرد ومن از جیب خودم 120 میلیون تومان برای این صعود هزینه کردم درحالیکه در این صعود مستقلها اسپانسر داشتند ولی من که ملی پوش بودم با هزینه شخصی این صعود را انجام دادم البته کسب مدال نقره باید حدود 280 میلیون هزینه کنم که  امیدوارم در استان بتوانم اسپانسر پیدا کنم ومورد حمایت قرار بگیرم .

 این کوهنورد لرستانی  عنوان کرد: هیات کوهنوردی لرستان وازجمله آقای قیاسی رییس هیات استان از من حمایت لازم را کرد ولی دست وبال هیات  از لحاظ مالی بسته است اما حمایت هایشان به من انگیزه داد.

 بهلولی در خصوص شیوه صعود خود نیز گفت: صعود من آلپی بود ؛ صعودهای نرمال بین 18 تا 22 روز طول می کشد  که قبلا کوهنوردهای  لرستان  با تایم 18 روزه این صعود را انجام دادند اما صعود من علی رغم هوای بد 7 روز طول کشید که دوروز آن هوا  مساعد نبودوگرنه 5 روزه صعود را انجام می دادم .

 فاتح لرستانی قله 7 هزار متری لنین قرقیزستان  با بیان اینکه من صعودخود را به 6300 شهید لرستان تقدیم کردم ، تاکید کرد: از  حشمت الله اامان الهی مدیر کل ورزش وجوانان لرستان و سردار کشکولی فرمانده سپاه ابوالفضل (ع) لرستان و سرهنگ سالاروند فرمانده سپاه دورود و آرش بهشتی رییس ورزش وجوانان دورود و همه کسانی که از من حمایت کردندتقدیر می کنم .

 

 

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار