کد خبر: ۱۸۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

به گزارش شفاف، در این مراسم شماری از اندیشمندان، دانشگاهیان، اعضای جامعه پاکستانی مقیم ایران و دانشجویان پاکستانی و ایرانی شرکت کردند.
 
رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان طی سخنانی در این مراسم تاکید کرد: کشمیری ها از تاریخ 27 اکتبر 1947 در معرض بی رحمی هند قرار گرفته اند. از آن روز، نیروهای امنیتی هند همچنان هزاران کشمیری بی گناه را از طریق تروریسم دولتی معلول، نابینا و اعدام کرده و یا به آنان تجاوز کرده و به قتل رساندند.
سفیر پاکستان ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری، تاکید کرد که ایشان همواره مبارزات جامو و کشمیر اشغالی برای تعیین سرنوشت را مورد توجه بسیار قرار داده اند.

وی همچنین از اصحاب رسانه و خبر بخاطر "انعکاس و انتشار موضوع کشمیر و توجه به نقض سیستماتیک حقوق بشر توسط نیروهای هند" تشکر و قدردانی کرد.
این دیپلمات پاکستانی بار دیگر درخواست پاکستان مبنی بر توقف اعمال زور علیه مردم بی گناه کشمیر را از رهبران جهان، جامعه بین الملل از جمله سازمان ملل متحد و کلیه سازمان های حقوق بشری خواستار شده و افزود: اختلافات کشمیر بایستی طبق منشور و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل شود.
 
حجت‌الاسلام سلمان نقوی و یکی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز در سخنانی "تداوم جنایات و نقض فاحش حقوق بشر توسط نیروهای اشغالگر هند در جامو و کشمیر" را محکوم کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار