کد خبر: ۱۸۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

سلامت نیوز: چربی یک منبع مطمئن درشت مغذی ضروری است که بدن برای عملکرد به آن نیاز دارد. بسیاری از غذاها حاوی انواع مختلفی از چربی هستند. یکی از انواع مواد مغذی که افراد از خوردن انواع خاصی از چربی دریافت می کنند، اسیدهای چرب امگا 3 است. ALA اسید چرب امگا 3 اولیه است که از منابع گیاهی به دست می آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی، مطالعه اخیر نشان داد که رژیم های غذایی با سطوح بالاتر ALA با خطر مرگ و میر کمتری ارتباط دارند.

مانند همه موجودات زنده، انسان برای زنده ماندن به مواد مغذی خاصی نیاز دارد. برخی از مواد مغذی هستند که بدن نمی تواند به تنهایی آنها را تولید کند، بنابراین افراد باید آنها را از طریق رژیم غذایی به دست آورند.

مؤسسه ملی بهداشت دفتر مکمل های غذایی منبع مورد اعتماد اشاره می کند که اسیدهای چرب امگا ۳ مواد مغذی هستند که بیشتر از منابع غذایی گیاهی به دست می آیند. بدن از اسیدهای چرب امگا ۳ برای اهداف مختلفی از جمله به عنوان منبع انرژی و حفظ ساختار سلول های خود استفاده می کند.

اسیدهای چرب امگا 3 از منابع چربی غیراشباع چندگانه، از جمله روغن های گیاهی، آجیل و دانه ها به دست می آیند. منابع چربی های چند غیر اشباع عبارتند از: سویا، روغن کانولا، گردو، دانه کتان، همه اینها حاوی ALA هستند.

اسید آلفا لینولنیک (ALA) یک اسید چرب غیراشباع امگا 3 ضروری گیاهی است که باید از طریق رژیم غذایی به دست آید، زیرا ما نمی توانیم آن را در بدن خود سنتز کنیم. منابع خوب ALA چندین دانه، روغن دانه و مغزها هستند. برای مثال، دانه‌های کتان و روغن آن‌ها معمولاً حاوی 45 تا 55 درصد اسیدهای چرب به‌عنوان اسید α-لینولنیک هستند، در حالی که روغن سویا و کلزا و گردو حاوی 5 تا 10 درصد اسیدهای چرب به‌عنوان ALA هستند. روغن ذرت و روغن آفتابگردان منابع ضعیف ALA هستند.

ترجمه از شفقنا زندگی

برچسب ها: اسید چرب گیاهی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار