کد خبر: ۱۸۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
فردی که اقدام به تبلیغ و فروش اسکناس جعلی در فضای مجازی می‌کرد توسط پلیس فتا مازندران دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به تبلیغ و فروش اسکناس جعلی در فضای مجازی می‌کرد توسط پلیس فتا خبر داد.

سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر گفت: طی رصد و پایش مستمر انجام شده، صفحه اینستاگرامی فعال در زمینه جعل؛ اقدام به فروش اسکناس جعلی با نصف قیمت در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ میکرد، شناسایی گرداننده آن به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالکان صفحه اینستاگرام که ساکن شهر شمالی کشور بوده مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این متهم به تازگی اقدامات خود را آغاز کرده بود و بلافاصله پس از فعالیت دستگیر شد و تاکنون از منزل متهم تعداد ۳۷۴ برگ اسکناس ۵۰ هزار تومانی جعلی کشف شده است، همچنین پرونده با مستندات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

سرهنگ خورشاد به شهروندان توصیه کرد: از خرید اسکناس‌های جعلی اجتناب کنند چرا که استفاده از پول‌های جعلی برای آن‌ها نیز دردسرساز خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار