به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، کوروت C۸ برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت. اکنون این کارخانه خودروسازی بعد از معرفی C۸ از خودرو جدید Z۰۶ جدید رونمایی کرده است. این خودرو از اواسط سال آینده میلادی با مدل ۲۰۲۳ به بازار میآید و در دو مدل کوپه و روباز عرضه میشود.
قدرت ۶۷۰ اسب بخاری را در دور موتور ۸۴۰۰ دور در دقیقه چگونه توصیف میکنید؟، این همان قدرتی است که موتور LT۶ V۸ ارائه می دهد که اکنون در این نمونه جدید از شورولت به کار برده شده است. شورولت گفته است که این موتور، قویترین موتور 8 سیلندر با تنفس طبیعی است که در تمام خودروهای تولیدی به کار برده است.
این موتور ۵.۵ لیتری DOHC V۸ حداکثر ۸۵۰۰ دور در دقیقه خواهد داشت که طبق ادعای این کارخانه خودروسازی این خودرو قادر است تا ۹۰۰۰ دور در دقیقه هم برسد. عکس تیزری که اکنون از شورولت Z۰۶ منتشر شده است نشان می دهد تغییرات بصری قابل توجهی را نسبت قبل نداشته اما اکنون دارای یک نمای جلوی متفاوت است که هوا را به مبدل حرارتی مرکزی هدایت میکند.
برای حفظ تعادل و رانندگی فوق العاده، یک پایه ۳.۶ اینچی در آن به کار رفته است که اجازه میدهد تا هوای بیشتری به دریچههای جانبی وارد شود. در قسمت عقب یک فاسیا جدید وجود دارد که خروجیهای اگزوز چهارگانه شناور Z۰۶ را در خود جای داده است و طراحی آن چندان مورد توجه قرار گرفته است.
آنطور که شورولت گفته است مهندسان این خودرو، دو سال صرف تنظیم دقیق لولههای اگزوز کرده اند تا اطمینان حاصل کنند صدای آن متفاوت از هر «Vette» دیگری است که تا به حال ساخته شده است. نکته حائز اهمیت دیگر، طراحی خاص چرخ های این خودرو بوده که آن را بسیار خاص کرده است.
لاستیکهای ۲۰ اینچی در جلو از لاستیکهای سری ۲۷۵/۳۰ استفاده میکنند، در حالی که چرخهای ۲۱ اینچی در عقب با لاستیکهای سری ۳۴۵/۲۵ با مشخصات قبلی به کار برده شده اند. برخی از چرخهای حالت عنکبوتی استاندارد خوششان نمیآید که شورلت هفت بسته چرخ مختلف را برای انتخاب پیشنهاد میکند.
سیستم تعلیق از کالیبراسیون مخصوص Z۰۶ برخوردار است، ترمزها اکنون به 6 پیستونه در جلو ارتقا یافته و روی روتورهای ۱۴.۶ اینچی فشرده میشوند. ترمزهای عقب با روتورهای ۱۵ اینچی کمی بزرگتر شده، اما ترمزهای کربن سرامیکی اختیاری اندازههای آن را به ۱۵.۷ اینچ در جلو و ۱۵.۴ اینچ در عقب میرسانند.
از نظر آیرودینامیکی، مدلهای استاندارد Z۰۶ دارای یک اسپویلر جلو و یک اسپویلر متوسط در عقب است که شورولت آن را به عنوان یک زبانه کوچک در لبه اسپویلر توصیف میکند. این آپشن میتواند باعث افزایش نیرو شود.
انتهای پیام/