کد خبر: ۱۸۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
سردار شهید سمائی:
سردار شهید «غلامرضا سمائی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: تازه اول مبارزه است و راهی که با شهیدان پیموده‌ایم برای اسلام بزرگ مقدمات کار بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار «غلامرضا سمائی» در دهم فروردین ۱۳۳۸ در فیض‌آباد از توابع شهرستان تربت حیدریه متولد شد. با آغاز حرکت‌های مردمی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) علیه رژیم طاغوت، شهید سمائی با حضور در راهپیمایی­‌ها و پخش اعلامیه به وظیفه انقلابی خود عمل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی با عضویت بسیجی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در ادامه به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

شهید سمائی مسئولیت­‌هایی همچون مسئول بسیج شهرستان تربت حیدریه، مسئول اطلاعات سپاه شادگان اهواز، مسئول اطلاعات و فرمانده آتشبار گردان توپخانه، مسئول اطلاعات گروه توپخانه و موشکی ۶۱ محرم، مسئول عملیات گروه توپخانه ۶۱ محرم، مسئول گروه توپخانه لشکر پنج نصر، مسئول عملیات قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه و معاون هماهنگ کننده این قرارگاه را در کارنامه خود دارد.

این شهید والامقام در روز بعد از شهادت سردار محسن قاجاریان فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا (ع) در جریان آزادسازی شهرک نبل و الزهرا، به‌صورت افتخاری به‌عنوان مسئول آموزش ۲ واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همکاری داشت.

سردار سمائی سرانجام در چهارم آبان ۱۳۹۵ در راه دفاع از حرم‌ آل‌الله بال در بال ملائک گشود و آسمانی شد.

راهی که شهیدان برای اسلام پیموده‌اند ابتدای مبارزه است

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید

جمهوری اسلامی که با نثار خون هزاران شهید و هزاران جانباز به ثمر رسیده است باز مصادف با طوفان‌ها و گرداب‌های خطرناک شده است.

کوته‌فکران پنداشتند که باز هم باید به اسارت و بردگی بیگانه تن در دهیم چون هنوز نهال اسلام سر از خاک برداشته بود و در محلی آرام و بدور از هیاهو و جنجال به رشد خود ادامه می‌دهد و دور از چشم خفاشان ثمره دهد. ولی زهی خیال باطل و کوته‌فکری که تازه اول مبارزه است و راهی که با شهیدان پیموده‌ایم برای اسلام بزرگ مقدمات کار بوده است و به قول امام عزیز هنوز اول راه است.

اگر نهال اسلام بخواهد به رشد خود ادامه بدهد باید که در محیطی پر جنجال و هیاهو رشد کند زیرا اگر حصاری به اطراف نهال تازه اسلام بکشیم و روزی حصار برداشته شود و رشد محکمی نکرده باشد با یک تند باد از پای در می‌آید و تمام کوشش بعد از مدت‌ها بدون نتیجه و باز استعمار سوار و سواری می‌گیرد آری باید نهال را در بیابان‌های خشک و با سختی خون داد زیرا که فقط درختان کویر است که تحمل و استقامت در مقابل طوفان‌های سهمگین را دارند.

برادران و خواهران، پدران و مادران بکوشید که از راه سعادت عقب نیافتید با اعمال خوب خودتان با تقوایتان با پرهیزگاریتان با انجام ندادن محرمات و انجام دادن واجبات به سوی خدا بشتابید.

از دروغ و تهمت و بهتان و غیبت خوداری کنید. کمک به مستمندان و آزادگان کنید و اخلاص در کارها را سرلوحه خود قرار دهید که مهمترین بعد همین اخلاص است که شما را به مدارج عالی می‌رساند.

راهی که شهیدان برای اسلام پیموده‌اند ابتدای مبارزه است

در خاتمه امر مهمی که باید مسلمانان در صحنه مورد نظر داشته باشند پیام شهیدان در امر ولایت است و امت اسلامی در صورتی می‌تواند ادامه دهنده راه شهیدان باشد که تابع ولایت باشد و از ولایت امر درس بگیرد زیرا این ولایت بود که ما را از ظلمت به سوی نور هدایت کرد با درس گرفتن از تعالیم نجات‌بخش قرآن است که ما را از پستی و بردگی به آقایی رسانده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار