کد خبر: ۱۸۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
وزیر صمت با بیان اینکه برای افزایش تولید خودرو از ایران‌خودرو و سایپا برنامه هفتگی گرفته‌ایم، از موج افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ آقای حسین فاطمی امین امروز پس از حضور در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۰ درصد بازار خودرو در اختیار ایران‌خودرو و سایپاست، ولی وزارت صمت نظارت لازم را بر آن‌ها دارد.
وی افزود: منتظر آمار تولید آخر سال این دو شرکت خودروسازی نمی‌مانیم، برنامه هفتگی از آن‌ها خواسته‌ایم و این برنامه را هم اعلام وصول کرده‌ایم. موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید، هر چند برای این کار دو ماه برنامه‌ریزی شده است، اما در همین راستا مقرراتی هم برای آن آماده کرده ایم.
فاطمی امین درباره موضوع جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: یکی از دغدغه‌های مشترک نمایندگان مجلس و ما، واردات و کالا‌های لوکس بود، توضیحاتی را مطرح کردیم، الان طبق مصوبات قبلی ۲۵۰۰ قلم کالا واردات آن ممنوع است که پیگیری بیشتری باید انجام شود.
وزیر صمت تصریح کرد: بخش دیگر قاچاق است، که سامانه جامع تجارت تا آخر امسال تکمیل می‌شود، ابزار‌ها و زیرساخت‌های خوبی برای مقابله با قاچاق فراهم کرده است، واردات باید مدیریت شود در شرایطی که با کسری تراز تجاری روبرو هستیم کالا‌های لوکس وارد می‌شود.
فاطمی امین با اشاره به میزان خوب صادرات در سال جاری گفت: در ۶ ماهه دوم امسال باید ۵ میلیارد دلار بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات انجام شود، این اتفاق در حال انجام است، با وجود اینکه وضعیت صادرات امسال نسبت به سال قبل بهبود پیدا می‌کند باید مدیریت کنیم که منابع ارزی کشور صرف کالای لوکس نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار