کد خبر: ۱۸۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
رئیس سابق کمیته ملی المپیک در خصوص مسائل مختلف پیرامون ورزش کشور توضیحاتی را بیان کرد.

محمد علی آبادی، رئیس سابق کمیته ملی المپیک در گفت و گو با خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مراسم رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش ایران گفت: کمیته ملی المپیک کار شایسته‌ای را شروع کرده است که در آن از جهت فرهنگی و اخلاقی از تمامی ورزشکارانی که نام ایران را در ورزش ثبت کرده اند، تقدیر کرد که این کار بسیار ارزشمند بود.

او در خصوص این که چرا استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند، اظهار کرد: پرسپولیس، استقلال یا هر تیم دیگری که خصوصی نمی‌شوند، نفعی برای دولت ندارند. اگر این ۲ باشگاه خصوصی نشوند، ضررش به چشم هواداران و شاید ورزش کشور برود. تاریخ همیشه نشان داده است که هر موقع کاری به دست مردم بیفتد، به نحو احسن آن را انجام می‌دهند. اگر سرخابی‌ها خصوصی شوند، فوتبالمان هم پیشرفت می‌کند. در هیچ ورزش دیگری، دولت نباید دخالتی داشته باشد. چرا باید بهترین امکانات در دست دولت باشد و دولت آن‌ها را بچرخاند. مدیریت دولتی باعث می‌شود که بهره وری و امکانات ورزشی، از ورزشکاران دور باشند. اگر ورزش از بخش دولتی خارج شود، می‌توانیم به توسعه آن امیدوار باشیم.

علی آبادی در مورد ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گفت: بانوان سال‌ها است در سالن ورزش‌های بسکتبال و والیبال حضور دارند. شاید نقطه عطف حضور بانوان در ورزشگاه ها، فوتبال باشد. اگر راهکار‌های خوبی را در نظر بگیریم، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نمی‌تواند مشکل خاصی را ایجاد کند. من همیشه به این موضوع، به عنوان نقطه پیشرفت در ورزش نگاه کرده ام. یکی از دلایلی که نمی‌توانیم در فوتبال پیشرفت کنیم، بحث حضور بانوان است. بانوان ما حتی می‌توانند بیشتر از آقایان در ورزش، افتخار و مدال کسب کنند. در غرب آسیا بانوان حضور ندارند و می‌توانیم در این خصوص، برنامه ریزی کنیم تا مدال به دست بیاوریم. اگر شئونات و اخلاق در ورزشگاه‌ها رعایت شوند، می‌توانیم به حضور بانوان امیدوار‌تر باشیم.

او در مورد انتقاد کلانی از وی گفت: او آدم منتقدی است و من کاری به حرف هایش ندارم. او استعفا کرده و خبر‌های دیگر در مورد او صحت ندارند.

علی آبادی در مورد بحث جادوگری در فوتبال کشورمان تصریح کرد: هیچ سند و مدرکی در این رابطه نشنیده ام.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار