کد خبر: ۱۸۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
چندی است تعدادی از شهروندان همدان خواستار انتقال گرمخانه مستقر در همسایگی خود به مکان دیگری هستند و دلیل آن را نیز بروز بحران اجتماعی عنوان می‌کنند، درخواستی که طی نامه‌نگاری‌های متعدد قرار بود عملیاتی شود، اما گویا کار انتقال مکان امسال دست نمی‌دهد اما طبق گفته مسوولان در اسرع وقت انجام خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس - همدان: در آستانه فصل سرما، گرمخانه‌ها محلی امن و گرم برای افراد بی‌خانمان‌، بی‌سرپرست و کارتن‌خواب و معتادان کارتن‌خواب هستند، امکانی که باید برای افراد مهیا شود فارغ از اینکه در چه وضعیت به سر می‌برند.

در همدان نیز ایجاد گرمخانه از سوی شهرداری آن هم با تجهیزات مناسب در سال‌های اخیر معضل کارتن‌خوابی را کاهش داده است اما نکته‌ای که در اینجا باید مد نظر باشد جانمایی گرمخانه‌هاست.

بعد از ایجاد گرمخانه در کوچه قصابان خیابان باباطاهر و رفت و آمد معتادان به این محل برای اسکان، مردم این منطقه با این استدلال که چنین شرایطی باعث بروز بحران اجتماعی برای ساکنان منطقه شده، نارضایتی خود را از این وضعیت اعلام کردند و خواستار انتقال گرمخانه به مکان دیگری شدند.

به همین منظور نیز طی سال‌های اخیر نامه‌های بسیاری به فرمانداری، شهرداری و شورای شهر مبنی بر ضرورت انتقال سریع این مکان ارسال شده که با توجه به عدم تحقق آن، ساکنان این منطقه بار دیگر طی ارتباط با خبرگزاری فارس خواستار پیگیری برای تحقق این درخواست خود شدند.

نامه‌نگاری‌ها به این جا ختم شد که برخی مسوولان قول جابجایی این مکان را دادند اما تا این لحظه اتفاقی رخ نداده که برای پیگیری مجدد، موضوع را از اعضای شورای ششم شهر که چندی است در این حوزه مشغول فعالیت هستند، جویا شدیم.

مسگریان: برای احداث گرمخانه جدید ردیف بودجه لحاظ می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این خصوص اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بعضی از همسایگان نسبت به جانمایی یکی از گرمخانه‌ها شکایت داشتند که بر این اساس ما هم به فکر جابجایی آن هستیم.

سید محمود مسگریان با بیان اینکه زمین برای ساخت گرمخانه مشخص شده است افزود:  امیدواریم بتوانیم در بودجه امسال احداث یک گرمخانه جدید را در برنامه داشته باشیم و در اسرع وقت گرمخانه‌ای بدون مزاحمت و آزار برای همسایگان آن بسازیم.

وی با تاکید بر اینکه از طرف ارگان‌های ناظر هم پیگیر این موضوع بودیم عنوان کرد: شهرداری مصمم بر انجام این کار است بنابراین شورا نیز وظیفه خود را در اصلاح بودجه انجام خواهد داد تا بودجه لازم برای ایجاد گرمخانه تامین شود.

حجت‌الاسلام صفری‌افلاکی: گرمخانه جدید جانمایی شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز با اشاره به انجام مطالعات اولیه ایجاد گرمخانه جدید در همدان اظهار کرد: نقشه مکان تهیه شده و این مهم جزو اولویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر است.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی بیان کرد: این مکان در خیابان فرات کنار ترمینال اتوبوس‌های سابق جانمایی شده که فضایی بزرگ و مجهز است، قسمت آقایان و خانم‌ها مشخص شده که دارای ورودی‌های جداگانه هستند.

وی با بیان اینکه همسایه‌های گرمخانه فعلی درخواست جابه‌جایی این مکان را داشتند افزود: بر این اساس شهرداری نیز به این مطالبه و دغدغه شهروندان پاسخ داد و مقرر شد با تعیین زمین اقدام به ساخت گرمخانه و جابه جایی مکان فعلی کند و موضوع در دستور کار است.

 انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار