کد خبر: ۱۸۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: روند تمدن سازی که ما شروع کردیم را نوجوانان و دانش آموزان باید تثبیت کنند و تداوم دهند تا تمام افکار بلند امام خمینی (ره) در جامعه و ابعاد مختلف زندگی مردم، جاری و ساری شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محی‌الدین طاهری در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز، پیرامون وقایع 13 آبان در تاریخ نگار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: وقتی همه حوادثی را که در ۱۳ آبان، در سالهای مختلف اتفاق افتاده را کنار هم قرار می دهیم، درس مقاومت و ایستادگی می گیریم؛ این که برای دفاع از دین و مکتب و دستورات اسلام، باید ایستاد و مقاومت کرد، شلاق خورد و شهید داد و با مقاومت پشت دشمن زبون را به خاک رسانید.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب هم به قصد قربت برای خدا حرکت کرد و قیام نمود و زندان و شکنجه و تبعید را به جان خرید تا توانست نوزاد تازه متولد شده انقلاب را تربیت و آماده کند و به نظام ساهنشاهی پایان دهد.

تولیت آستان مطهر سید علاءالدین حسین(ع)، همچنین به نقش دانش آموزان در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: همان طور که نقش دانش آموزان در قبل از انقلاب بسیار تاثیر گزار و مهم بود و بروز و ظهور آن را در ۱۳ آبان ۵۷ می بینیم، و همان نقش پر رنگ را در پیروزی انقلاب داشتند، در ابقا و تداوم انقلاب هم همان نقش را دارند که با افزایش بصیرت از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی، و مسلح کردن آن ها به سلاح علم و تذهیب، می تواند نقش عظیمی در تداوم انقلاب داشته باشد و از همین الان آنها آماده شوند برای اداره کشور و تکیه بر مسند های مهم.

حجت الاسلام طاهری در مورد رویکرد کلی نظام در چهار دهه ای که از انقلاب می گذرد، گفت: در 40 سالی که از انقلاب می گذرد، در روند  اهداف و آرمان های انقلاب، شاهد رشد و افت هایی بوده ایم که در برخی از بازه های زمانی روند رشد بیشتر بوده و در دوره هایی که دولت ها با ولایت همسو نبودند، شاهد افت بیشتری بوده ایم و آنچه مورد انتظار بوده و می توانست باشد، نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: وی چیزی مثل دوران دفاع مقدس و اداره کردن جنگ تحمیلی ۸ ساله، مثل شهید فهمیده ها و بهنام محمدی ها که از همه چیز گذشتند. همان ها که نتیجه تربیت دینی بودند و بیمه روحی و معنوی بودند، بر خلاف دو دهه اخیر که افت و خیزهایی داشتیم و علت اصلی آن عدم انجام وظیفه توسط آموزش و پرورش بوده که با سند منحوس ۲۰۳۰ از مسیر نظام الهی جمهوری اسلامی دور شد و هنوز هم اثرات آن دیده می شود و امید داریم که آموزش و پرورش به نقش اصلی خود برگردانده شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، به مقوله استکبار ستیزی نیز اشاره ای داشت و در این زمینه گفت: اولین و مهمترین چیزی که در بحث استکبار ستیزی توسط جوانان و نوجوانان کشور، باید به آن توجه کرد، بصیرت و بصیرت افزایی است که متاسفانه در برخی دولت ها چوب لای چرخ آن می کردند و برخی دیگر مثل دولت تدبیر و امید! خوشان چوب لای چرخ بودند؛ فقط برنامه هایی مثل حلقه های صالحین، کمی اثر بخش بود که امیدواریم احیا شوند.

وی افزود: چرا که بصیرت باعث شد نوجوانان و جوانان در دوران انقلاب تابوی استکبار جهانی را با اشغال لانه جاسوسی، در هم بشکنند و ماندگار شوند؛ امروز هم ما نیاز به تابو شکنی داریم، همانطور که تابوی انرژی هسته ای، موسک های نقطه زن و سلول های بنیادی را شکستیم.

حجت الاسلام طاهری، در پایان سفارش هایی نیز به دانش آموزان استان داشت و در این زمینه گفت: توصیه من به نوجوانان و دانش آموزان اینست: اول درس. چرا که آدم بی سواد، بی خاصیت و به درد نخور است و دوم تهذیب؛  الان به جوانان باسواد و اثرگزاری نیاز داریم با توانایی جذب بقیه که با اخلاص بتوانند قدم بردارند و به واسطه خلوص نیت و خودسازی که اثر آن همیشه می ماند و خدا به کارهای آن ها برکت می دهد.

تولیت استان علاالدین حسین یادآور شد: کار تمدن سازی که ما شروع کردیم را نوجوانان و دانش آموزان باید تثبیت کنند و تداوم دهند تا تمام افکار بلند امام خمینی (ره) در جامعه و ابعاد مختلف زندگی مردم، جاری و ساری شود.

انتهای پیام/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار