کد خبر: ۱۸۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
امام جمعه سیریک گفت: دانش آموزانِ امروز چیزی از دانش آموزان نسل اول انقلاب کم ندارند و جهاد طلبی و عشق به ایثار و مجاهدت در نسل امروز دانش آموزان و نوجوانان نیز موج می زند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، حجت الاسلام محسن سالاری پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ دانش آموزان در مصلی میناب اظهارداشت: 13 آبان تجلی راه  استکبارستیزانه ی ملت بزرگ و انقلابی ایران است که در آن اتفاقات بسیار مهمی افتاده است که اولین آن تبعید امام خمینی(ره) در پی اعتراض روشنگرانه به طرح استعماری کاپیتولاسیون بود.

وی افزود: طرح کاپیتولاسیون یکی از ننگین ترین طرح هایی است که یک کشور ممکن است آن را بپذیرد و سند حقارت و بردگی هر ملتی است که آن را بپذیرد و امام امت به خوبی در مقابل آن قد علم کرد و نشان داد در راه دین آزادمردی از هیچ قدرت و ابرقدرتی ترسی ندارد.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: جوان و نوجوان بسیار بی تکلف است و اغراض و مقاصد منفعت طلبانه در آن ها راه ندارد از این رو آن ها همیشه پیش قراولان مطالبه گری و مبارزه با کفر و بیداری جامعه هستند.

امام جمعه سیریک ادامه داد: خوشبختانه دانش آموزان امروز چیزی از دانش آموزان نسل اول انقلاب کم ندارد و عشق به ایثار، شهادت و مجاهدت مخلصانه در آن ها همچون شهید فهمیده موج می زند.

وی تصریح کرد: شهید علی لندی نمونه‌ای بارز از مجاهدان این نسل از دانش آموزان ایران اسلامی است که برای نجات جان دیگران بذل ایثار کرد و از جان‌خود گذشت.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: سومین‌اتفاق ماندگار ۱۳ آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که آمریکایی ها را رسوا کرد و خط بطلانی بر ژست‌های حقوق بشری و دموکراسی طلبانه‌شان کشید.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به همت مجاهدت های پیروان ۱۳ آبان از تلاش های امام در آغاز نهضت و روشنگری ها و هدایتگری هایش تا خون شهیدان دانش آموز و همه کسانی که استکبار را از ایران بیرون راندند در اوج قله ها می درخشد و موانعی هم در مسیر برای فتح قله های بعدی دیده می شود که به دست همین دانش آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند باید رفع شود.

انتهای پیام/ 88055

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار