کد خبر: ۱۸۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
امام جمعه زنجان:
ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: مسائل فرهنگی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۴ آبان‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید تهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران، اظهار کرد: این شهید بزرگوار خدمت بسیار بزرگی به کشور کرده است و به همین علت نام و یادش برای همیشه در تاریخ انقلاب درخشیده و در اذهان ملت ایران باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به رویارویی دلاورمردان کشور با ناو آمریکایی، تصریح کرد: ورود به‌موقع و برخورد مناسب فرزندان انقلاب، نگهبانان هوشیار و همیشه بیدار کشورمان در مسئله آمریکایی‌ها و نفت‌کش ایران در خلیج‌فارس، سیلی محکمی بر صورت آمریکای مستکبر است.

خطیب نماز جمعه زنجان در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، گریزی به مناسبت‌های پیش‌رو زد و گفت: در تقویم جمهوری اسلامی، روز ۱۴ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی نام‌گذاری شده است، موضوعی که اهمیت زیادی برای حوزه‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی در قالب‌های مختلف تعریف می‌شود و در یک تعریف کلی، رفتار مردم در جامعه به عنوان فرهنگ عمومی تلقی می‌شود، گفت: فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود که تنظیم منطقی و معقول مراودات و ارتباطات در جامعه را شامل می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ را به دو بخش ظاهری و نامحسوس تقسیم‌بندی کرده‌اند، متذکر شد: به تعبیر ایشان یک فرهنگ در ظاهر است که مشخص بوده و در مسائل آشکار نمود عینی دارد اما در بخش نامحسوس، بروز فرهنگ را کسانی متوجه می‌شوند که در صحنه بوده و شاهد نوع برخورد افراد در سطح جامعه با افراد دیگر یا مسائلی که پیش می‌آید، هستند.

امام جمعه زنجان برخی از موارد فرهنگ را بسیار ریز و جزئی عنوان کرد که فقط افراد منطقی آن را متوجه می‌شوند، افزود: نوع‌دوستی، انسانیت، ادب و مواردی از این دست جزو فرهنگ نامحسوس است که مانند معماری به چشم نمی‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه، حضور جوانان، نوجوانان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و دانشجویان، خانواده‌های شهدا و عموم مردم در آیین مبارزه با روز استکبارستیزی را معنی‌دار و قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: ملت ما با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب، وفاداری خود را به نظام و انقلاب به اثبات رسانده‌اند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار