کد خبر: ۱۸۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:
ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: آمریکایی‌ها در دنیا تحقیر شدند و برخی حکام عرب منطقه نیز تودهنی خوردند و توهم محافظت آمریکایی‌ها از سران عرب منطقه نقش بر آب شد.

حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز(۱۴ آبان ماه) در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به هفته فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ عمومی بخشی از سبک زندگی اجتماعی ما است و مسؤولیت دولت در قبال فرهنگ عمومی باید مشخص شود.

وی افزود: دشمنان ما امروز در حوزه رسانه بیش از هر چیز به فرهنگ عمومی ما هجمه برده و بدنبال تغییر رابطه ما مردم با یکدیگر هستند.

امام جمعه بندرعباس با بیان این که دانستن حق ما نسبت به یکدیگر، نسبت به همسایه، نسبت به خانواده، دستگاه‌های نسبت به هم و نسبت به مردم، بخشی از فرهنگ عمومی است، خاطرنشان کرد: پرهیز از نگاه تک بعدی، جلوگیری از غرب زدگی عمومی، تقویت فرهنگ ملی و اسلامی، تقویت صله رحم و ... از جمله نشانه‌های فرهنگ عمومی ما است و دشمن به دنبال ضربه زدن به این فرهنگ غنی ما است.

حجت الاسلام عبادی‌زاده با انتقاد از روحیه اشرافی‌گری در وجود برخی مسؤولان در جامعه، گفت: شادابی فضای عمومی جامعه ما از تحقق عدالت و رفع تبعیض بدست می‌آید.

وی با اشاره به حماسه بزرگ دلاورمردان نیروی دریایی سپاه و هم‌زمانی آن با روزهای مبارزه با استکبار در کشورمان، عنوان داشت: روح انقلاب اسلامی استکبار ستیز است و مبارزه با نظام سلطه جهانی را سرلوحه خود قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت نقش ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی، گفت: برخی از کشورها با وجود درآمدهای ده‌ها میلیارد دلاری اما در هیچ معادله جهانی نقشی ندارند. همین جزیره قشم ما از ۲۰ کشور جهان بزرگ‌تر است و این نشان می‌دهد که ایران هم در حوزه ژئوپلتیکی و هم در موقعیت منطقه‌ای اهمیتی فوق العاده دارد.

عبادی‌زاده با بیان اینکه ملت ایران در سایه استقلال سیاسی و فرهنگی خود، معادلات دنیا را عوض کرده است و باید تلاش کنیم تا در حوزه استقلال اقتصادی نیز به موقعیت مطلوب دست یابیم، اضافه کرد: نظام استکباری می‌داند که باید دیر یا زود باید منطقه را ترک کند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌های خود عنوان کرد: «وقتی خبرنگاری در اوایل دهه ۸۰ از برژنسکی سوال کرده بود که چه زمانی خلیج فارس را ترک می‌کنید و او پاسخ داد که تا زمانی که ایرانی‌ها ما را تحمل می‌کنند.» این یعنی ایران معادلات منطقه و جهان را تعیین می‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده بیان کرد: کار بسیار بزرگی توسط عزیزان ما در نیروی دریایی سپاه اتفاق افتاد و غربی‌ها که عادت‌شان است که اطلاعات را قطره چکانی ارائه می‌کنند اما اولین واکنش آنان به این اقدام آن بود که می‌گفتند که ما فقط تماشا کردیم اما وقتی اطلاعات و حقایق بیشتری منتشر شود، آنها خود نیز اعتراف خواهند کرد.

وی در بیان پیام‌های این اقدام سپاه، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در دنیا تحقیر شدند و برخی حکام عرب منطقه نیز تودهنی خوردند و توهم محافظت آمریکایی‌ها از سران عرب منطقه نقش بر آب شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: آمریکایی‌ها درگیر نشدند چون از عواقب آن می‌ترسیدند. جوانان عزیز ما جواب رجزخوانی‌های آمریکایی‌ها و حرف‌های مفتی که می‌زدند را نیز دادند. 

حجت الاسلام عبادی‌زاده افزود: سگ قلاده به گردن نظام سلطه در منطقه نیز با این اقدام نیروی دریایی سپاه فهمید که اربابش یارای ایستادگی در برابر فرزندان ملت ایران را ندارد و امروز دیگر روزی نیست که آمریکایی‌ها بخواهند که کشتی‌های ما را بگیرند و ما حرفی نزنیم. ما نفت خودمان را می‌فروشیم و اگر نظام سلطه بخواهد غلطی کند، پاسخ آن را خواهد دید.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار