کد خبر: ۱۸۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
سازمان الحشد الشعبی عراق طی بیانیه‌ای از حوادث پیش آمده در شهر بغداد ابراز تأسف کرد و گفت که این سازمان تلاش می‌کند خود را از اختلافات سیاسی دور نگه ‌دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سازمان الحشد الشعبی عراق طی بیانیه‌ای از حوادث پیش آمده در شهر بغداد ابراز تأسف کرد و گفت که این سازمان تلاش می‌کند خود را از اختلافات سیاسی دور نگه ‌دارد.

 سازمان حشد شعبی عراق جمعه شب در واکنش به درگیری‌های امروز شهر بغداد که ده‌ها زخمی و چند کشته بر جا گذاشته، بیانیه‌ای صادر کرد.

الحشد الشعبی در این بیانیه ضمن ابراز تأسف از «حوادث تأسف برانگیزی» که تظاهرات مردمی و مسالمت‌آمیز بغداد شاهد آن بود، حمله به معترضان به نتایج انتخابات را «غیرموجه» دانست و از آن‌ها خواست که به مسالمت آمیز بودن تظاهرات به منظور تضمین حقوقشان پایبند باشند.

سازمان الحشد الشعبی همچنین از نیروهای امنیتی خواسته ملزم به اتخاذ اقدامات حرفه‌ای و دوری از خشونت بوده و مسببان و مسئوان حوادث امروز را تحت پیگرد قرار دهند.

در این بیانیه، الحشد الشعبی ضمن اینکه بار دیگر بر حمایت از حقوق مردم در اعلام خواسته‌هایشان به شکل مسالمت آمیز ، تأکید کرد که این سازمان و نیروهایش به هیچ وجه علاقه ای به ورود به اختلافات سیاسی مشخصی ندارد و مخالف هرگونه تلاش از سوی برخی از احزاب سیاسی برای وارد کردن نام الحشد الشعبی در درگیری‌های سیاسی است.

در این بیانیه آمده است: «سازمان الحشد الشعبی همانگونه که عراقی‌ها به یاد دارند، موسسه‌ای امنیتی تضمین کننده امنیت و حاکمیت کشور و مردم عراق و نظام دموکراسی آن در برابر همه چالش‌ها و خطرات است.»

شهر بغداد از صبح امروز جمعه شاهد جو امنیتی بود و نیروهای امنیتی و پلیس بعد از اعلام فراخوان گروه‌های معترض به نتایج انتخابات اخیر برای برگزاری تظاهرات در میادین و خیابان‌های اصلی این شهر به ویژه در منطقه الخضراء (منطقه سبز) حضور منتشر شدند. در این منطقه اکثر سفارات و ادارات دولتی در این بخش از شهر قرار دارند.

بر اساس گزارش‌ها درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی و معترضان به نتایج انتخابات رخ داده است که در نوع خود کم سابقه بوده و باعث کشته و زخمی شدن شماری شده است که همین مسئله واکنش طیف زیادی از رهبران سیاسی و مقامات عراق را در پی داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار