کد خبر: ۱۸۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

به گزارش شفاف، خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام کرد که خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و حاکم ابوظبی قانونی را برای تنظیم و رعایت احوال شخصیه غیر مسلمانان در این امارت صادر کرده است.

وام در این باره گزارش داد: هدف از این قانون ارائه یک سازوکار قضایی منعطف و پیشرفته برای حل و فصل اختلافات مربوط به احوال شخصیه غیرمسلمانان است و در نتیجه موقعیت امارات و رقابت جهانی آن را ارتقا می‌دهد.

طبق این گزارش، هدف این قانون تحقق رهبری امارات در صدور اولین قانون مدنی برای تنظیم امور خانوادگی غیر مسلمانان مطابق با بهترین شیوه‌های بین‌المللی و تضمین حق غیرمسلمانان است.

معاون اداره قضایی ابوظبی در این باره گفت: قانون جدید اولین قانون در نوع خود در جهان است؛ چراکه به ریزترین جزئیات در مورد زندگی خانوادگی غیر مسلمانان می‌پردازد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی برای ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای مسائل مربوط به احوال شخصیه غیرمسلمانان که پس از مطالعه و تجزیه و تحلیل آنها در دادگاه مطرح می‌شود و همچنین برای یافتن راه‌حل‌های قانونی پیشرفته که چتر قضایی مدرن را برای خارجی‌ها فراهم می‌کند، تلاش کرده است تا اختلافات خانوادگی به شیوه‌ای انعطاف پذیر و مطابق با بهترین شیوه‌های جهانی حل و فصل شوند.

این مقام اماراتی همچنین اعلام کرد که اداره قضایی ابوظبی اولین دادگاه تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های خانوادگی غیرمسلمانان را ایجاد کرده است و تمامی اقدامات آن به دو زبان عربی و انگلیسی خواهد بود تا درک خارجی‌ها از رویه‌های دادگاه را تسهیل و شفافیت دستگاه قضا را تقویت کند.

قانون احوال شخصیه در امارات به مسائل مربوط به ازدواج، طلاق، وراثت و سایر مسائل شخصی رسیدگی می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار