کد خبر: ۱۸۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
با تشدید خشونت‌ها در شمال اتیوپی، سازمان ملل نسبت به شروع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه نشستی اضطراری برای بررسی تحولات اوضاع در اتیوپی برگزار کرد.

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند که این نشست به درخواست رئیس شورای امنیت و با حمایت 4 کشور ایرلند، تونس، کنیا و نیجر برگزار شد.

رزماری دی کارلو، نماینده امور سیاسی سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: "هیچکس نمی‌تواند پیش بینی کند که ادامه جنگ و ناامنی چه چیزی به همراه خواهد داشت. اما اجازه دهید واضح بگویم که آنچه مسلم است این است که خطر سقوط اتیوپی به سمت یک جنگ داخلی گسترده بسیار واقعی است."

او گفت که درگیری در شمال منطقه تیگری به ابعاد فاجعه باری رسیده است. وی افزود: «نبردها آینده کشور و مردم آن و همچنین ثبات گسترده‌تر شاخ آفریقا را در وضعیت نامشخصی در روزهای اخیر قرار داده است».

درگیری دولت اتیوپی با جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای از یک سال پیش آغاز شد و درگیری‌ها در روزهای اخیر سرعت گرفته است زیرا هفته گذشته وضعیت فوق‌العاده در سراسر کشور اعلام شد و از ساکنان پایتخت خواسته شد برای دفاع از سلاح آماده باشند. 

و در نوامبر ۲۰۲۰، ابی احمد، نخست وزیر، یک حمله نظامی را در جبهه آغاز کرد، که مدت طولانی منطقه تیگری را اداره می کرد و بازیگر اصلی سیاست ملی اتیوپی بود.

برچسب ها: اتیوپی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار