کد خبر: ۱۸۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
استاندار خراسان رضوی گفت: باید با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب سرانه فضای آموزشی استان را به میانگین کشور برسانیم و در این مسیر یاری گرفتن از همت و کمک خیران مدرسه‌ساز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه ساز استان که همزمان با سراسر کشور و با حضور مجازی معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: بدین منظور باید سرانه فضای آموزشی مناطق حاشیه شهر مشهد، که پایین تر از دیگر مناطق است افزایش یابد و در وهله نخست باید نیازمندی های حاشیه شهر مشهد احصا شده و با هماهنگی با سازمان اوقاف و آستان قدس رضوی، شرایط ساخت مدرسه در زمین هایی که در اختیار دولت است، فراهم شود.

وی ادامه داد: مشارکت در ساخت مدرسه کار ارزشمندی است و این در حالی است که برخی از افراد توانمند موفق به مشارکت در کار خیر نمی‌شوند.

استاندار خراسان رضوی خطاب به خیران مدرسه ساز گفت: کار خوب شما در ساخت انسانها  موثر است و نتیجه کار خوب شما آینده کشور را می‌سازد.

نظری با اشاره به اینکه هنر مسوولان فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت خیران مدرسه ساز است، اضافه کرد: ما به کار مردمی اعتقاد داریم زیرا نظام ما، نظامی مردمی است و همه مسائل با حضور فعال خود مردم در عرصه قابل حل شدن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جشنواره گفت: ترویج فرهنگ مدرسه سازی از ساخت مدرسه مهم تر است و اکنون شاهد افزایش تعداد خیران مدرسه ساز نسبت به گذشته هستیم.

قاسمعلی خدابنده افزود: همه کشورهای دارای توسعه پایدار به امر آموزش و پرورش توجه داشته اند و عدالت آموزشی در گرو ایجاد و توسعه مدرسه است.

وی امکان جذب بازماندگان از تحصیل را از طریق ساخت مدرسه ممکن دانست و گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی در استان خراسان رضوی۴.۳ متر مربع است و حال آنکه سرانه میانگین این شاخص در کشور ۵.۲ مترمربع است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز گفت: با مشارکت خیران استان امسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی تحقق تعهدات آنان نسبت به سال گذشته بوده ایم که ۲ هزار ۸۸۰ میلیارد ریال بوده است.

ابوالقاسم بابایی افزود: هم اینک ۳۴۳ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی مناسب و ۲۹۹ کلاس کانکسی در استان وجود دارد و ۱۰ هزار و ۱۷۹ کلاس در استان نیز تخریبی است و این در حالی است که ۱۶ هزار و ۵۷۵ کلاس نیز نیازمند مقاوم سازی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۹۳۶ دانش آموز در استان مشغول به تحصیل هستند که نیمی از این رقم مربوط به شهرستان مشهد است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار