کد خبر: ۱۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد داده که صدای کشاورز ایرانی باید مثل خودروسازان بلند باشد و البته به نظر ایشان این راهکار برای مقابله با کسانی است که می‌خواهند محصولات کشاورزی را با تعرفه‌ای پائین به کشور وارد کنند و به رقابت با تولیدات داخلی بپردازند. ما برویم تا کشاورزان داد و بی‌داد راه نیانداخته‌اند چند کیلو میوه بخریم، بعد هم به میان اقشار مختلف می‌رویم تا نظر آنها را راجع به دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی جویا شویم....
بقال محل: من به کشاورزان توصیه می‌کنم که این دستور العمل را اجرایی نکنند، من خودم بارها سر همسایه‌ها صدایم را بلند کرده‌ام که بیایند و حساب‌شان را تصفیه کنند اما فایده‌ای نداشته....
میوه فروش: من نظر خاصی راجع به این پیشنهاد ندارم، من تمام میوه‌هارو از دلال می‌خرم. دلال هم میره از یه دلال دیگه می‌خره، دلال دوم هم از کشاورز می‌خره؛ یعنی حتی اگه کشاورز صداشو بالا ببره بازم چندبار گوش به گوش میشه و من متوجه نمی‌شم.
یک مسئول دولت سابق: زمان ما خبری از سر و صدا نبود همه دور هم می‌نشستیم و یه لقمه اختلاس می‌خوردیم و چندقطره نان هم سر سفره مردم می‌پاشیدیم؛ تازه اینم مال قشر ضعیف....
یک نماینده دلواپس: ای بابا... انگار داره دست زیاد میشه. کلا از وقتی دولت آقای روحانی اومده تمام دستاوردهای ما همین داد و بی‌داد بود که اونم می‌خوان از ما بگیرن.
یک نماینده منتظر انتخابات: البته من موافق جار و جنجال نیستم اما همین که پیشنهاد صدای بلند به کشاورزان داده میشه یعنی توافق هسته‌ای به سود ایران بوده و عملکرد دکتر ظریف خوب بوده و من منتظر رای‌های مردم در انتخابات آخر سال هستم.
همان نماینده دلواپس: آقای ج خودشیرینی نکن حالا که اینطور شد این مرتبه بدون داد و بی‌داد وزیر اقتصاد رو استیضاح نمی‌کنیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم برای استیضاح وزیر نفت، مسکن، ارشاد و کلا بقیه وزیر‌های خوب کابینه.
میوه فروش سیار: من کشاورز نیستم و تجربه‌ای در این زمینه ندارم اما به کشاورزان توصیه می‌کنم بجای اینکه صداشون رو بلند کنن؛ از بلندگو استفاده کنن.
یک کشاورز: آقا ما می‌تونیم صدامون رو بلند کنیم اما مشکل صدای بلند ما نیست؛ بحران آب داریم...
یک مسئول نگران: آب هست؛ اما کم است.
یک خودروساز: برین به وزیر کشاورزی بگین ما هنوز صدامونو بلند نکردیم، بذار این بازار خودرو از رکود خارج شه بعد...
یک تماشاچی فوتبال: به نظر من صدای بلند به تنهایی کار راه نمی‌ندازه باید چندتا الفاظ رکیک، حرف‌های بی‌تربیتی و سخنان گزافه نیز باشه.
ما: صدای بلند خودروسازان و کشاورزان و حتی تماشاگران فوتبال زیاد اثری در زندگی آپارتمان‌نشینی ما نداره، فقط یه فکری به حال دیوارهای نازک ساختمون‌ها بشه این همسایه‌های هر شب از گرمای هوا ناله می‌کنن؛ جوونن دیگه...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار