کد خبر: ۱۸۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان‌های ما قدیمی و عمدتا دچار مشکلات هستند به طوری که در حال حاضر ۱۷۷ مرکز بهداشت و درمان در استان فرسوده و قدیمی می باشند.

محمدعلی کیانی  در مراسم نکوداشت نیک اندیشان حوزه سلامت که در تالار همایش هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع سلامت بیش از ۱۹۰ مرتبه در قرآن کریم ذکر شده است. سلامت یکی از مهمترین و بنیادی‌ترین مواردی است که به جان انسان‌ها بازمی‌گردد. بر اساس همین آیات دوست داشتنی‌ترین فرد نزد خداوند کسی است که به مردم کمک برساند.

وی با بیان اینکه «در بهداشت و درمان خراسان رضوی و مشهد مشکلات جدی وجود دارد»، ادامه داد: زیرساخت‌های ما زیرساخت قدیمی و اکثرا دچار مشکلاتی هستند. در خراسان رضوی ۱۷۷ مرکز بهداشت درمانی مراکز درمانی وجود دارد که فرسوده و قدیمی است. طبق آمار در سال ۳۵ میلیون نفر به مشهد سفر می‌کنند. این زائران به خدمات زیادی نیاز دارند که یکی از این خدمات بهداشت و درمان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به کمبود تخت در بیمارستان‌های خراسان رضوی، بیان کرد: بر اساس آمارها، یکی از کمترین میزان سرانه تخت بیمارستانی مربوط به خراسان رضوی است؛ یعنی متوسط سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۹ و در استان ۱.۵۸ است  که نسبت به جمعیتی که وجود دارد باعث شده ۲۲۰۰ تخت کمبود داشته باشیم. 

کیانی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی ۱۷۷ مرکز بهداشتی وجود دارد که با توجه به مشکلاتی که دارند، در شان ارائه خدمات به مردم نیست. با وجود چنین زیرساخت‌هایی قطعا این موارد بر کیفیت کار و ارائه خدمات تاثیر خواهند گذاشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار