کد خبر: ۱۸۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات احیای پوشش گیاهی در سطح ۲۴ هزار هکتار از مراتع این استان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدابوالفضل ولیئی اظهار کرد: عملیات احیای پوشش گیاهی (عملیات بیولوژیک) در مراتع استان سمنان انجام شده است.

وی افزود: در راستای احیای پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ منابع آب زیرزمینی، افزایش علوفه تولیدی و توسعه گونه‌های گیاهی دارویی و صنعتی، عملیات احیای پوشش گیاهی با عنوان عملیات بیولوژیک شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه‌کاری، تبدیل دیم‌زارهای کم‌بازده و ذخیره نزولات آسمانی در مراتع شهرستان‌های شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدی‌شهر، دامغان، گرمسار و میامی در سطح بیش از ۲۴ هزار هکتار از سال ۱۳۹۵ تاکنون اجرایی شد.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: از سطح عملیات احیایی انجام‌شده در مراتع استان بیش از ۱۸ هزار هکتار به توسعه گیاهان دارویی- صنعتی بومی استان اختصاص یافته که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و افزایش درآمد مرتع‌داران و بهره‌برداران از مراتع و کاهش فشار چرای دام بر مراتع داشته است.

ولیئی بیان کرد: اجرای عملیات احیایی با گیاهان دارویی در مراتع استان سمنان با مشارکت مرتع‌داران، جوامع محلی و بهره‌برداران این عرصه‌ها صورت پذیرفته و در همین راستا کارگاه‌های آموزشی متعددی در جهت آموزش بهره‌برداران برگزار شده است.

وی به بخشنامه رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر لزوم تهیه طرح‌های مرتع‌داری تا پایان سال ۱۴۰۰ برای مراتع استان سمنان اشاره کرد و افزود: در قالب طرح‌های مرتع‌داری سایر پتانسیل‌های موجود و درآمدزا در مرتع ازجمله گیاهان دارویی، پرورش آبزیان، گردشگری و ... شناسایی و برای آن طرح تلفیقی به‌منظور افزایش درآمد مرتع‌داران و کاهش فشار چرای دام در مراتع تهیه و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار