کد خبر: ۱۸۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به زیر ساخت های بین المللی فوتبال ساحلی موجود در جزیره کیش گفت: زیر ساخت های رشته های ورزشی ساحلی در جزیره کیش فراهم و قابل توسعه و بهره برداری است.

به گزارش برنا، دکتر سید حمید سجادی ضمن قدردانی از سازمان منطقه آزاد کیش وبا اشاره به برگزاری چندین رویداد ورزشی به مناسبت بزرگداشت بیستم آبانماه، روز ملی کیش، گفت: شب گذشته نشست بسیار موثری با سرمایه گزاران و بخش خصوصی و مشارکت مردمی داشتیم که به همت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد .

 او  افزود: خداراشاکرم که این فرصت فراهم شد تا در یکی از بهترین نقطه های کشور عزیزمان، در خلیج فارس در رابطه با ورزش، اتفاقاتی که در زیرساخت های ارزشمند ورزشی افتاده و فرصت هایی که میتوان پیش از گذشته خلق کرد تصمیماتی گرفته شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رشته فوتبال که بخشی از ان سالنی و بخش دیگر ان مفرح و جذاب و ساحلی است اشاره کرد و افزود: اخیرا رشته مینی فوتبال هم به ورزش ها اضافه شده و فدراسیون جهانی ای جدا از ساختار فیفا دارد و رشته ای است که در مناطق آزاد و مناطقی که پتانسیل گردشگری و ظرفیت توریسم ورزشی دارند میتواند بسیار مفرح و در دسترس باشد.

او در خصوص زیر ساخت های بین المللی فوتبال ساحلی در جزیره کیش گفت: ورزش های ساحلی ای که زیر ساختشان در جزیره زیبای کیش فراهم است قابل توسعه و بهره برداری به شکل های مختلف هستند و به طور داخلی باشگاه ها می توانند استفاده کنند و به صورت ملی امکان برگزاری مسابقات را دارند و می توانند میزبان کشورهای دیگر باشند.

دکتر سجادی تصریح کرد: با توجه به رشد چشمگیری که ورزش جزیره کیش پس از انقلاب داشته است بایستی بهترین استفاده را از این امکانات داشته باشیم بویژه ورزش های ساحلی ای چون فوتبال یاحلی، تنیس ساحلی، هندبال ساحلی و حتی شاید بتوانیم با اندکی تغییر چوگان ساحلی را هم در این جزیره داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه ریزی های عملیاتی جهت اتمام پروژه های نیمه تمام در کشور گفت: در حال حاضر ۲۷۰ پروژه سنگین بر عهده شرکت توسعه اماکن ورزشی است که طبق تعرفه امروز اتمام ۲۷۰ پروژه نیازمند ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع است که طبق محاسبات همکارانمان ۵۵ سال آینده به اتمام خواهد رسید.

همچنین در کنار آن ۴ هزار و ۱۰۰ پروژه نیمه تمام سبک تر استانی و ملی داریم که مستقیم تحت نظر و مورد پیگیری دفتر فنی و مهندسی وزارت ورزش و جوانان است.

سجادی گفت: متاسفانه برخی از پروژه ها آماده تحویل نبوده اند و افتتاح شدند و تحویل مردم و ادارات کل داده شده است و امروز اتمام همان پروژه ها نیازمند منابع زیادی است.

دکتر سید حمید سجادی در ادامه گفت: در حال حاضر برای اتمام پروژه ها ۳ راه پیش رو داریم، اول تکیه به منابع دولتی که همانطور که اشاره شد طبق تعرفه امروز ۵۵ سال زمان می برد.

 او  افزود: راه دوم اتمام پروژه ها و کمک به ورزش دولتی مشارکت های مردمی و کمک گرفتن و ایجاد شرایط و تسهیلات است و راه سوم استفاده و دعوت از خیرین ورزشی است و تلاش می کنیم با اتمام هر چه سریع تر پروژه های ورزشی به نسل آینده خودمان کمک کنیم.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار