کد خبر: ۱۸۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
اصفهان-مسئول تربیت بدنی سپاه گفت: صعود همزمان بیش از ۸۰۰ نفر از کوهنوردان پاسدار کشور به مناسبت سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی مقدم رئیس سابق هیئت کوهنوردی سپاه انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ میرافضل در حاشیه صعود ۱۸۰ نفر از کوه، نوردان سپاه به قله کرکس در شهرستان نطنز اظهار داشت: سازماندهی‌ها و برنامه‌ها در هیئت کوه نوردی با توجه به پیشرفت برنامه‌ها منسجم‌تر از قبل در حال برگزاری است و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده بطور همزمان ۵۰ تیم تخصصی سپاه در کشور بمناسبت سالروز شهادت شهید حسن تهرانی مقدم به قلل بالای ۳ هزار متر صعود کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ نفر از منتخب پایور کل سپاه پاسداران در این برنامه همزمان کشوری جضور داشته و برای تمام این دوستان شناسنامه و دفترچه کوهنوردی از سمت معاونت تربیت بدنی سپاه صادر و دفترچه‌ای جهت ثبت تجربیات در اختیار کوهنوردان پاسدار قرار گرفت.

مسئول تربیت بدنی سپاه پاسداران افزود: با توجه به صعودهای گروه‌های کوهنوری سپاه در فصل‌های پاییز و زمستان به کوه‌های مرتفع کشور و با توجه به حرفه‌ای بودن نیروهای کلیه اقدامات ایمنی جهت صعود فراهم شده است و معاونت تربیت بدنی سپاه در نظر دارد ۳۲ گروه امداد و نجات کوهستان از عزیزان سپاه انتخاب و در مواقع حساس و بحران در جهت کمک به هموطنان یاری رسانی کنند.

ورود شهید تهرانی مقدم به حوزه پشتیبانی آتش

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه نیز در حاشیه سالگرد شهید حسن تهرانی مقدم و صعود سپاهیان به قلل بالای ۳ هزار متر کشور افزود: نیروهای سپاه با باور و ایمان راسخ در مقابل توطئه‌های متعدد دشمنان ایران اسلامی و سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی می‌بایست خود را برای مقابله با تهدیدات آماده کند.

وی افرود: در ابتدای کار سپاه با توجه به شرایط خاص و تحمیل جنگ امکاناتی وکمبود امکانات شهید تهرانی مقدم در حوزه پشتیبانی آتش در دفاع مقدس به عنوان یکی از عناصر این حوزه وارد شد و در آن زمان بحدی کمبود امکانات بود که رزمندگان سپاه در جبهه‌ها از مینی کاتیوشا، توپ ۱۰۷ را از گردان‌های ارتش قرض گرفته بودند فعالیت خود را شروع کردند.

سردار عظیمی خاطرنشان کرد: افرادی امثال شهید تهرانی مقدم با باور و اراده محکم و راسخ پای کار ایستادند و در ادامه دفاع مقدس سلاح و تجهیزات غنیمتی که از دشمن گرفته شد مجموعه توپخانه سپاه راه اندازی و مجموعه بسیار توانمند شکل و موقعیت برجسته ای گرفت.

وی افزود: در سیر تشکیل یگان موشکی سپاه در شرایطی که کشور دقیقاً همین فضای امروز که از طرف استکبار به کشور تحمیل می‌شود، آن روز هم شاهد آن بودیم و دشمن با امکاناتی که در اختیار داشت شروع به موشک باران شهرهای کشور عزیزمان کرد و ما وسیله و سلاحی برای پاسخ گویی متقابل در اختیار نداشتیم.

دستیابی به موشک در شرایط تحریم

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه: برای متوقف کردن دشمن باید با موشک جوابگو دشمن بود که آن زمان سلاح و موشک در اختیار ایران قرار نمی‌گرفت، شهید تهرانی مقدم و همرزمان ایشان هیچگاه متزلزل نشدند که در وضعیت تحریم نمی‌توانیم به موشک با فناوری و تکنولوژی پیشرفته دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: ما با اندیشه‌ای که هرکس بر خدا توکل کند خداوند او را کفایت می‌کند و انسان باید بعد از تصمیم راسخ برخداوند توکل کند زیرا شاهد بودیم با حداقل‌ها و با وجود تحریم‌ها وارد حوزه موشکی شدیم و امروز می‌بینیم که آن اراده پولادین مبتنی بر باورهای دینی و آن ایثار، تلاش و فداکاری این بزرگواران اگر نبود دنیا چه بلایی بر سر کشور ما می‌آورد.

سردار عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: شهید تهرانی مقدم و همکاران وی از مخلص‌ترین و پاک‌ترین نیروهای سپاه بودند و شاهد بودیم در حوزه موشکی برای شلیک به پادگان اشرف که مقر منافقین جنایتکار بود چقدر زحمت می‌کشند و با فضای معنوی و روحیه فوق العاده به دستاوردهای جدیدی در حوزه موشکی رسیدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار