کد خبر: ۱۸۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
چند روزی است که تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای سالمندان آغاز شده است و شاید برای افراد سؤال باشد که برای این مرحله چه نوع واکسنی باید تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ این روز‌ها دوباره پای افراد سالخورده برای تزریق مرحله سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون باز شده است.
شاید برخی سؤالات ذهن ما را درگیر کند؛ از جمله سؤالات اینکه چه موقع باید مرحله سوم واکسن را دریافت کنیم؟ یا در مرحله سوم چه نوع واکسنی باید تزریق شود؟


برای جواب این پرسش‌ها با مسؤول مرکز واکسیناسیون کردستان در تهران گفتگو کردیم که در پاسخ به این پرسش که برای مرحله سوم چه نوع واکسنی را باید تزریق کنیم گفت: افرادی که مرحله اول و دوم واکسن‌های غیر فعال شامل «سینوفارم»، «برکت» و «بهارات» را تزریق کرده اند می‌توانند در مرحله سوم از همین واکسن‌ها یا به تمایل خود از واکسن «آسترازنکا» یا واکسن ایرانی «پاستوکووک» استفاده کنند.
خانم دکتر آزاده پیوندی افزود: افرادی که در مرحله اول و دوم واکسن «اسپوتنیک» یا «آسترازنکا» را دریافت کرده اند می‌توانند واکسن «آسترازنکا» و یا «پاستوکووک» را تزریق کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که چه مدت بعد از مرحله دوم واکسن می‌توان مرحله سوم را دریافت کرد بیان کرد: سالمندان بالای ۶۰ سال که دو مرحله واکسن «سینوفارم» را دریافت کرده اند چهار ماه بعد از تزریق مرحله دوم و سالمندانی که واکسن «آسترازنکا» را دریافت کرده اند باید شش ماه پس از تزریق مرحله دوم، مرحله سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.
وی اضافه کرد: کادر درمان و افراد دارای بیماری خاص باید حتما شش ماه پس از تزریق مرحله دوم واکسن، مرحله سوم را دریافت کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار