کد خبر: ۱۸۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش شهرهای نارنجی به دو شهرستان خبر داد و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام شهرهای استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست استانی ستاد  کرونا با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: وضعیت بیماری کرونا نسبت به قبل در استان بهتر شده است و شهرهای نارنجی از ۴ شهر به دو شهر کاهش یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حال حاضر مارگون، باشت، بهمئی و لنده در وضعیت آبی، دنا، چرام و گچساران در وضعیت زرد و ‌بویراحمد و کهگیلویه نارنجی هستند که وضعیت در این دو شهرستان شکننده است.

وی با اشاره به موثر بودن طرح شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی به هیچ عنوان نباید متوقف شود، در ستاد ملی کرونا هم تاکید رئیس جمهور بر اجرای این طرح است اگر موانعی است برطرف شود تا با قدرت دنبال شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شاخص بالای نمونه‌گیری در استان گفت: شاخص نمونه‌گیری در استان ۵۰ درصد و در کشور ۴۳ است که همین موضوع نسبت آمار بالای مبتلایان را نشان می‌دهد و نشان دهنده عملکرد بهتر دستگاه‌ها است.

احمدزاده بیان کرد: دیروز در بویراحمد و کهگیلویه دو مورد فوتی کرونا داشتیم که نشان داد کرونا همچنان پرخطر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات نبود تجهیزات و داروی بیماران کرونایی اشاره و عنوان کرد: علت این است که خرید دارو به خود استان‌ها واگذار شده اما هنوز اعتبار لازم به دانشگاه‌ علوم پزشکی داده نشده است.

استاندار ادامه داد: از اواخر آبان و آذر تا زمستان آنفلونزا شیوع پیدا می‌کند که تشابه علائم کرونا و آنفولانزا تشخیص را با مشکلاتی مواجه می‌کند که از کادر پزشکی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی، می‌خواهیم نهایت دقت را در این زمینه داشته باشند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: اصل بر بازگشایی و آموزش حضوری در مدارس است لذا همه پروتکل‌ها رعایت شود و وضعیت کرونای مدارس به صورت دقیق ارائه شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با مدیران یکی از مدارس روستایی تماس گرفتم و گفتند که مدرسه‌ای که قبلا ۱۰ دانش‌آموز داشت الان به ۲۰ دانش‌آموز رسیده و کلاس کامل پر شده است، این مورد را برای مدیرکل آموزش و پرورش استان فرستادم تا بررسی کند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت شود ظرفیت پذیرش مسافران اتوبوس و هواپیما از ۶۰ درصد بیشتر نشود، گفت: در نورآباد ممسنی شرایط قرمز است به بویراحمد و باشت به دلیل همجواری با این شهرستان هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار