کد خبر: ۱۸۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
گروه استان‌ها ـ نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی فارس همراهی نمی‌کنند  و لازم است که استانداری در مقابل  این سخت‌گیری‌ها جدی‌تر برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، جعفر قادری عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با بیان اینکه رتبه استان فارس در بین سال‌های 90 تا 97 در شاخص رشد جی دی پی 29 یا 28 بوده است که این اصلا مناسب نیست، اظهار داشت: در نسبت منابع به مصارف بانک‌ها نیز رتبه استان فارس خوب نیست و این نشان می‌دهد که ما از ظرفیت نظام بانکی به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی فارس همراهی نمی‌کنند  و لازم است که استانداری در مقابل سخت‌گیری‌هایی که بانک‌ها انجام می‌دهند جدی‌تر برخورد کند، افزود: در کنار سیستم بانکی ما به درستی از ظرفیت بازار سرمایه نیز استفاده نکرده‌ایم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه استان فارس در شاخص سهولت فضای کسب و کار نیز وضعیت مناسبی ندارد، عنوان کرد: هر چند بخشی از معضلات استان فارس در رشد شاخص جی دی پی به مشکل خشکسالی، کمبود آب و غیره باز می‌گردد اما در کنار آن ما از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود نیز به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

قادری بیان کرد: استان فارس در حال حاضر از لحاظ نرخ بیکاری وضعیت مناسبی دارد اما شغل‌هایی که ایجاد شده شغل پایدار نبوده و در این سال‌ها واحدهایی که شغل پایدار ایجاد کنند در استان ایجاد نشده است.

وی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی بودجه در استان فارس تاکید و خاطرنشان کرد: ادارات مختلف باید پیمانکاران را بر استفاده از اوراق تسویه خزانه تشویق کنند و از طرفی از ظرفیت 20 تا 30 درصدی سرمایه شرکت سهام عدالت فارس می‌توان برای انجام پروژه‌ها استفاده کرد و برای گرفتن موافق رئیس سازمان بورس برای این موضوع باید رایزنی شود.

انتهای پیام/422/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار