کد خبر: ۱۸۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
خودروسازان امکان فک رهن زودتر از موعد را برداشتند؟
در حالیکه از هفته گذشته، خودروسازان از امکان فک رهن خودرو زودتر از موعد مقرر خبر داده اند، طبق اعلام یکی از مشتریان گروه سایپا، این امکان امروز (شنبه) مقدور نبوده است. اکنون این سوال ایجاد شده که آیا لغو افزایش قیمت محصولات سبب امتناع خودروسازان از آزادسازی سند خودروهای در رهن شرکتها شده است یا خیر که شرکت سایپا این موضوع را به دلیل اختلال درسیستم خود اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، عصر روز سه‌شنبه (۱۸ آبان ماه) خودروسازان داخلی اعلام کردند که امکان فک رهن محصولات فروخته شده در قالب فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله، زودتر از موعد فراهم شده است. این در حالی بود که کمیته خودرو در خردادماه مصوب کرد که در رهن ماندن سند خودروها به مدت یکسال، از شرایط طرح‌های فروش حذف شود. این مصوبه ابتدا در چند طرح برگزار شده اجرا شد، اما پس از چندی باز هم الزام در رهن شرکت‌های خودروساز ماندن سند خودروها به مدت یکسال در شرایط ثبت‌نام طرح‌ها دیده شد.

حال از هفته گذشته این امکان فراهم شد که مشتریان جهت ثبت درخواست خود، پرداخت وجه باقی‌مانده و فک سند خودرو به وبسایت‌های فروش محصولات خودروسازان یا نمایندگی‌های مجاز ثبت‌نام‌کننده مراجعه کنند. براین اساس اعلام شد که مشتریان می‌توانند از روز چهارشنبه (۱۹ آبان ماه) نسبت به ثبت درخواست خود و آزادسازی سند خودرو اقدام کنند. حتی طبق اطلاعیه‌ها روز جمعه نیز این امکان فراهم بوده است. اما صبح امروز (شنبه) یکی از مشتریان گروه سایپا که از برندگان طرح‌های فروش فوق‌العاده بوده که به ادعای خودش تمام وجه خود را نیز واریز کرده است، در تماس با ایسنا اعلام کرد که نمی‌تواند درخواست خود را ثبت و سند خودرو خود را آزاد کند.

این مشتری اعلام کرد که عصر روز جمعه به سایت اعلامی از سوی گروه سایپا به آدرس  saipa.iranecar.com مراجعه کرده و با این پیام مواجه شده که برای ثبت درخواست آزادسازی سند خودرو بایستی مبلغ ۵۰ هزار تومان واریز کند. از آنجایی که این عدد برای وی کمی عجیب به نظر می‌رسیده، این کار را انجام نداده تا اینکه امروز به یکی از نمایندگی‌ها مراجعه کرده و پاسخ شنیده که می‌توانسته با واریز همان ۵۰ هزار تومان سند خودرو را آزاد کند.

وی ادامه داده؛ وقتی می خواسته از طریق نمایندگی اقدام به ثبت درخواست و آزادسازی سند کند، به او اعلام شده که این امکان از صبح امروز برداشته شده است.

ایسنا، موضوع را از شرکت سایپا پیگیری کرد و جویای علت موضوع شد. این گروه خودروسازی در پاسخ اعلام کرد که مشکل پیش آمده از صبح امروز به سبب اختلال سیستمی بوده است که مرتفع شده است.

در تماس مجدد، این موضوع از مشتری پرسیده شد که وی اعلام کرد دیگر حتی دسترسی به سوابق خرید که تا ظهر امروز هم فراهم بود، امکان‌پذیر نیست.

لازم به توضیح است که تا زمان انتشار این گزارش، مشکل فوق هنوز برطرف نشده است. 

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار