کد خبر: ۱۸۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر قیمت گذاری دستوری اصلاح شود، آرامش به بازار سرمایه باز می‌گردد.

آقای سیاوش وکیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره تصمیمات اخیر دولت، مبنی بر قیمت گذاری دستوری افزود: متاسفانه تصمیمات ضد و نقیضی درباره صنعت خودرو، ابهاماتی میان سهامداران ایجاد کرده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در روز گذشته، باوجود متوقف بودن نماد‌های خودرویی و خبر بازگشت قیمت گذاری دستوری، سایر نماد‌های حاضر در بازار سرمایه نیز تحت الشعاع قرار گرفت و سبب خروج نقدینگی از این بازار شد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: عده‌ای می‌گویند عرضه خودرو در بورس کالا سبب کنترل قیمت و خروج این صنعت از قیمت گذاری دستوری نخواهد شد در حالی که اگر این امر به درستی رخ دهد اثر خود را همانند سیمان در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت نشان خواهد داد.

وکیلی تاکید کرد: زمانی که تصمیماتی، چون قیمت گذاری دستوری، گرفته می‌شود، تزلزل در بازار سرمایه را به دنبال خواهد داشت، بهتر است شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد همسو با هیئت مدیره سازمان بورس، مانع اجرایی شدن چنین تصمیمات بی پایه و اساس شوند
و با تصویب برخی از قوانین اصولی، سبب رخت بستن قیمت گذاری دستوری از بورس شوند تا اعتماد سهامداران باز هم به این بازار بازگردد.

وی افزود: اگر این بحث قیمت گذاری دستوری که برای خودرو پیش آمده اصلاح شود و مورد بازبینی قرار گیرد، و همچنین قیمت براساس عرضه و تقاضا مشخص شود، خواهیم دید که بازار خودرو و بازار سرمایه به ثبات و آرامش خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار