کد خبر: ۱۸۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
کارشناس میراث فرهنگی قم تاکید کرد؛
قم- کارشناس میراث فرهنگی استان قم گفت: در شهرهای موفق در حوزه گردشگری شهرداری‌ها سرپرست حوزه گردشگری بوده و سایر سازمان‌ها زیرمجموعه شهرداری فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمهدی حیدرآبادی به ظرفیت‌های استان قم در حوزه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت گردشگری شهر قم حتی از شهر مشهد بیشتر بوده و توسعه گردشگری تنها ۲۰ درصد در اداره گردشگری اتفاق می‌افتد.

کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بررسی کشورهای پیشرو در حوزه گردشگری افزود: متأسفانه ایران با داشتن سابقه ۸ هزارساله هتل داری با ساخت نخستین کاروانسراها در جهان، نتوانسته رضایت گردشگران خارجی را در این حوزه تأمین کرده و دو اصل استقبال گرم و بدرقه گرم را به‌خوبی اجرا نمی‌کند.

وی شهرداری را سرپرست اصلی در حوزه گردشگری دانست و ابراز کرد: در شهرهای موفق در حوزه گردشگری شهرداری‌ها لیدر حوزه گردشگری بوده و سایر سازمان‌ها زیرمجموعه شهرداری فعالیت می‌کنند و شورای اسلامی شهر و شهرداری قم امروز نیازمند اتاق فکر قوی در این حوزه است.

حیدرآبادی ادامه داد: کشوری مانند ترکیه نداشته‌های خود را به فرصت تبدیل کرده و امروز یکی از قوی‌ترین صنعت‌های گردشگری را در جهان دارد و ما نیز باید به صنعت گردشگری به‌عنوان عامل ایجاد توازن ثروت و شغل نگاه کرده و بدانیم بیشترین گردشگری در جهان، گردشگری فرهنگی است.

وی با تأکید بر هم‌گرایی همه سازمان‌ها در شهر قم تصریح کرد: باید همه سازمان‌ها حتی جامعه المصطفی و سفارتخانه‌ها نیز همکاری لازم برای توسعه گردشگری در شهر قم را داشته باشند و توسعه گردشگری به مهم‌ترین هدف و برنامه در شهر تبدیل شود.

کارشناس اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با پیشنهاد اجرای ماده ۲۳ قانون الحاق یادآور شد: باید شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای توسعه شهر و درنتیجه توسعه گردشگری آسان کرده و برای رسیدن به این هدف، این جلسات باید با حضور استاندار قم برگزارشده تا بتوانیم قانونی قابل‌اجرا تصویب کنیم.

وی ساماندهی ورود گردشگران به‌خصوص از عراق را نیازمند سازوکاری استاندارد برشمرد و یادآور شد: باید ورود زائران عراقی از طریق تورهای گردشگری انجام شود تا بتوانیم برای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده و از فرصت حضور آن‌ها در توسعه شهر استفاده کنیم.

حیدرآبادی گردشگری شهر قم را گردشگری مبتنی بر گردشگری بصری دانست و گفت: هدایت مسافران از کمربندی‌ها و عدم اجازه ورود اتوبوس‌ها به شهر به صنعت گردشگری استان صدمه زده و باید برای آن سازوکار جدیدی تعریف کرده و از قرار گرفتن شهر قم در مسیر ۱۷ استان بهره‌مند شویم.

برچسب ها: قم ، شهرداری قم ، گردشگری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار