کد خبر: ۱۸۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری گفت: به لحاظ کنترل و رصد سریع و آسان مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، بانک اطلاعاتی مجرمان در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری عبدالرضا علیمحمدی در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان با تأکید بر لزوم کنترل جمعیت و کاستن حضور مجرمان در زندان گفت: آنچه که می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم و کنترل مجرمان موثر باشد وجود قوانین بازدارنده و پیشگیرانه است.

دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به اصل ۱۵۶ قانون اساسی زندان و حبس یکی از راهکارها و قوانین بازدارنده به حساب می‌آید که باید خروجی آن اصلاح مجرم و در مسیر درست قرار دادن او باشد.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت اصلی‌ترین وظیفه دستگاه قضا و نهادهای انتظامی و امنیتی است، خاطرنشان کرد: برای تحقق امنیت و برخورد با افرادی که مخل نظم و انضباط اجتماعی می‌شوند باید تصمیمات مدیریتی اتخاذ و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و انجام اقدامات میدانی، جامعه را برای این افراد ناامن کرد.

علیمحمدی اظهار داشت: به لحاظ کنترل و رصد سریع و آسان مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، بانک اطلاعاتی مجرمان در استان تشکیل و در این راستا مجرمان سابقه‌دار و افرادی که مستعد ارتکاب جرم هستند به صورت میدانی پایش و رصد می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان تأکید کرد: عملکرد دستگاه‌های قضایی، نظامی و انتظامی در بحث امنیت باید به گونه‌ای باشد که همواره از مجرمان جلوتر باشند و بتوانند از ارتکاب جرم جلوگیری کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار