کد خبر: ۱۸۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
جلسه ستاد مدیریت بحران هرمزگان هم‌اکنون به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلسه ستاد مدیریت بحران هرمزگان هم‌اکنون به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان آغاز شد.

امروز اسکان اضطراری را پایان می‌دهیم

در ابتدا مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان در این گفت: دو زلزله پیاپی ۶.۳ و ۶.۴ ریشتری بسیار طولانی و هولناک بود.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۱۰ تیم ارزیاب به محل اعزام شد، افزود: امدادرسانی در روستاها باشدت ادامه دارد و توزیع اقلام امدادی از شب گذشته صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با بیان اینکه اسکان اضطراری را امروز تمام می‌کنیم، اظهار داشت: بیش از ۶۰ روستا تحت تاثیر زلزله بوده که اقلام امدادی در آنها توزیع شده است.

سلحشور ادامه داد: نگرانی به لحاظ کمبود اقلام نداریم

وی با بیان اینکه دو بالگرد امروز هم در خدمت گرفته خواهد شد، افزود: مسیر امدادرسانی زمینی و هوایی را توامان پیگیری می‌کنیم و امروز اسکان اضطراری را پایان می‌دهیم.

حادثه بسیار مهیب بود

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در این جلسه گفت: حضور جناب مخبر مایه دلگرمی مردم شد چراکه حادثه بسیار مهیب بود.

وی افزود: در ساعات اولیه بحران، استاندار هرمزگان در میدان حاضر شد که آرامش روانی مردم را بدنبال داشت و از سوی دیگر بررسی میدانی و پایش خوبی انجام شد.

پایگاه‌های اورژانس هرمزگان در آمادگی کامل قرار دارند

حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جلسه ستاد مدیریت بحران هرمزگان به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، اظهار داشت: تا بحال زلزله‌ای با این شدت در بندرعباس نداشتیم.

وی با بیان اینکه نگرانی ما از بافت حاشیه‌ای بندرعباس بود، افزود: آمار اولیه لافت اعلام شد و با بالگرد ارزیابی هوایی داشتیم اما خبری نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه لطف خدا شامل حال ما شد، گفت: انبارهای ما مملو از امکاناتی همچون سرم است و مشکلی نداریم

فرشیدی در ادامه با بیان اینکه در این حادثه، یک فوتی و ۹۹ مصدوم داشتیم، افزود: ۷ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند.

وی با بیان اینکه 47 پایگاه اورژانس ما در آمادگی کامل هستند، تصریح کرد: پایگاه‌های امدادی استان‌های مجاور نیز در آمادگی کامل قرار دارند.

 

خبر در حال تکمیل است...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار